phfjeld Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Dette problemet løses sikkert kun ved å søke, noe jeg har gjort til gangs, klarte fortsatt ikke å finne noe svar. Derfor vender jeg meg nå mot den "lokale" ekspertisen. Jeg har nylig innstallert Vista (kun for DX10 kompabilitet selvfølgelig), og valgte da brukernavn Gjermund (pappa sitt navn, bare ble det fordi han snakket til meg eller noe). Nå vil jeg endre det, og endringen er ikke noe problem i seg selv, det er heller at det ligger igjen "rester" etter det første brukernavnet som er kjedelig. Følgende bilde illustrerer problemet, og viser også at jeg lurer på systemvariablen USERNAME. Har forsøkt å endre denne, men uten resultat. Takk for svar (;
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Du har byttet brukerlogin men beholdt samme profil . Trykk på "My Computer" (desktop) . Velg properties + Advanced fanen . Velg så "User Profiles" . Her kan du kopiere profildata , slette profil etc. Ville også benyttet en login uten space , feks : perhen
phfjeld Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Skrevet 3. juni 2007 (endret) Du har byttet brukerlogin men beholdt samme profil . Trykk på "My Computer" (desktop) . Velg properties + Advanced fanen . Velg så "User Profiles" . Her kan du kopiere profildata , slette profil etc. Ville også benyttet en login uten space , feks : perhen 8771813[/snapback] Hvorfor uten mellomrom? Maskinnavnet er jo PERHENRIK uten mellomrom, men kontonavnet har da ikke noe å si? Fungerer ikke uansett, får bare følgende skjerm uten så alt for mange alternativer: Dette har nok med at mappen som inneholder profilinnstillingene mine heter: C:\Users\Gjermund... Denne mappen kan ikke endres navn på, av design sier Microsoft. Jeg liker virkelig ikke at MS skal bestemme hva som er best for MEG på MIN maskin. Dette er forståelig dersom en bestemor bruker maskinen, men vær så snill: Gi oss en "ekspertmodus" som lar oss leke oss som vi vil! Endret 3. juni 2007 av phfjeld
Syar-2003 Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Du oppretter en ny account , med helt nytt (til nå ubrukt) login navn. (ikke endre) . Da får du ny profil.
enden Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Slik har det vært i alle år. Brukernavn er bare en variabel i profilen, og profilmappa blir ikke endret. Det som fungerte i XP var å logge inn som admin og endre navn på profilmappa. Neste gang man logget seg inn som gjeldende bruker ble det opprettet en ny profil med samme navn som login (siden den ikke fant noen profil). Dermed kunne man logge inn som admin igjen og kopiere fra gammel til ny profil. Jeg vet ikke om dette vil fungere i Vista, men jeg tipper de har gjenbrukt rutinene ganske godt, så det bør ikke være noe problem. Noen referanser som er hardkodet i profilen vil selvfølgelig følge med, men tidligere hadde det i alle fall ikke noe å si. Det beste er nok å gjøre som tidligere nevnt for å opprette en blank profil, men det er jo litt pes å sette opp innstilliger igjen hvis man er typen som tukler litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå