Basusjernet Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 For mange her driver på med nytteløst fliserispikkeri at den og den personen skulle ikke blitt født. Men spiller det noen rolle? Er den noen som tror at vi ikke vil hatt andre verdenskrig uten Hitler? At vi ikke ville hatt like ille religioner uten Jesus og Mohammed? Nei, hvis man vil ta knekken på ondskapen må man ta den vekk roten: Jeg ville ha gjort slik at jordbruksrevolusjonen aldri fant sted. Det er ikke roten, men du er nærmere enn de fleste. Jeg ville skutt den dumme apen som bestemte seg for å utvikle seg til et menneske Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 For mange her driver på med nytteløst fliserispikkeri at den og den personen skulle ikke blitt født. Men spiller det noen rolle? Er den noen som tror at vi ikke vil hatt andre verdenskrig uten Hitler? At vi ikke ville hatt like ille religioner uten Jesus og Mohammed? Nei, hvis man vil ta knekken på ondskapen må man ta den vekk roten: Jeg ville ha gjort slik at jordbruksrevolusjonen aldri fant sted. Det er ikke roten, men du er nærmere enn de fleste. Jeg ville skutt den dumme apen som bestemte seg for å utvikle seg til et menneske Ikke sleng drit om jeger/sanker samfunn! De er kanskje ikke perfekte, men de er ikke stort verre enn apesamfunn i alle fall! Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Forstod du ikke hva jeg ville frem til, eller prøver du å være morsom? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Forstod du ikke hva jeg ville frem til, eller prøver du å være morsom? Ehhmmm... jeg velger sistnevnte alternativ. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ingen ting galt i det, det er alltid gøy med litt moro Det jeg mente var at problemet med all ondskap, er oss. Meg, deg, de, du og vi. Så lenge det vil finnes mennesker, så vil det finnes konsentrasjonsleirer, massakrerte lik, sinnssyke forskere og krig. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ingen ting galt i det, det er alltid gøy med litt moro Det jeg mente var at problemet med all ondskap, er oss. Meg, deg, de, du og vi. Så lenge det vil finnes mennesker, så vil det finnes konsentrasjonsleirer, massakrerte lik, sinnssyke forskere og krig. Det var litt alvor i humoren min også. Den type ondskap som du snakker om er kun mulig etter man har jordbruksamfunn. I jeger/sankersamfunn finnes det også ondskap, men ikke på samme nivå. Og vanlig ondskap, som drap, gjengkriger, voldtekt, etc, etc, finnes også hos andre intelligente flokkdyr som delfiner og sjimpanser. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det har du rett i, ondskapen vil ikke få stort nok spillerom. Dessuten, det ligger også i menneskets natur at vi utvikler oss. Ser etter nye muligheter, så før eller siden ville vi utvidet spillerommet vårt Lenke til kommentar
Moff Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg ville ha gjort slik at jordbruksrevolusjonen aldri fant sted. Enig! Ønsker å leve et liv hvor alt man gjør er å ha sex, jakte, lage mat, gå med villsvin jeksler i smykke rundt halsen og bare nyte the great outdoors Men tror faktisk uten visse personer, som Hitler ville ikke andre verdenskrig ha forekommet, og millioner av menneskeliv spart. 1 mann kan gjøre den forskjellen. scary Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå