Juden Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hvis du kunne forandre en ting historien, hvilken skulle det ha vært? Forklar hvorfor du ville ha gjort det! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Mener du å bare endre en ting uten alle følgene det ville fått? Om man feks dro tilbake og sørget for at hitler ikke ble født ville dette garantert føre til at jeg heller ikke ble født. Eller skal man se bort fra slike konsekvenser? Jeg ville jo fra et egoistisk synspunkt ikke endre noe som ville forhindre min eksistens. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Eller endret en ting som ville ha vært en fordel for vår verden! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 ville ikke forandret noen ting, alt som har skjedde før har vært med på å skape verden vi lever i dag, ting som har virket forferdlig når det, skjedde har senere vist seg å være nødvendig i utviklingen av verden Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Steike det hadde vært deilig å kunne velge vekk henne du gifta deg med og som du til slutt skilte deg fra. Tenk hvor mye frustrasjon og eledighet du hadde blitt forskånet for, for ikke å snakke om alle barnebidragene. Men så igjen, da hadde du (jeg altså) også valgt vekk barnet ditt, og det ville jeg absolutt ikke. Det er det som er problemet med historie endring. En aksjon fører til en reaksjon. Man kan fabulere om mulige (fornuftige) historieretninger etter en endring og det kalles for kontrafaktisk historieforskning. Uhyre interessant. Men jeg forstår ditt spørsmål. Tenk så deilig å kunne velge vekk ondskap og tragedier, krig og elendighet. Spørsmålet blir dermed ikke hva en ville valgt bort, men hvor en skulle begynne. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 et eksempel som mange sikkert ville fjerne var bombingen av Hiroshima og Nagasiaki. MEN hvis de ikke hadde blitt brukt når de ble brukt, ville man ikke vite hva som skjer med mennsker når de blir utsatt for en atombome, og da skal de mye mindre til at de blir brukt på stor skala senere, feks. under den kalde krigen. så hadde de ikke blitt sluppet da, kanskje atom bomber bli brukt under korea, vietnam eller full atom krig som følge av kuba krisen Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Utryddelsen av dinosaurene. Vi fikk det litt for enkelt :!: Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg hadde tatt en tidsmaskin tilbake til New York 11. september 2001. Kl. fem på ni lokal tid ville jeg ha slått på brannalarmen i World Trade Center, helst begge tårnene. Når flyene styrter er tårnene tomme, men passasjerene dør likevel. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 eg veit om ein ting som burde vært omgjort... , den løken som begynte å tro at det finnes noe mer her i verden, altså en gud, han burde blitt drept, hadde vi ikke hatt noen guder her i verden tror jeg faktisk det hadde vært en liten tanke mindre kriger og uro momenter her i verden.. ateister hele gjengen.. og hvis vi absolutt skulle hatt en gud, kunne vi hatt en "GUD" som var lik for alle.. , menne e litt forseint til å gjøre noe med det .. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Om en del år vil folk flire av hvordan "vi" trodde på Gud og praktiserte religioner på samme måte som vi i dag flirer av folk som tror på troll, spøkelser, julenissen osv. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 huh? julenissen? ka med han? julenissen finnes.. ser han hvert år.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 eg veit om ein ting som burde vært omgjort... , den løken som begynte å tro at det finnes noe mer her i verden, altså en gud, han burde blitt drept, hadde vi ikke hatt noen guder her i verden tror jeg faktisk det hadde vært en liten tanke mindre kriger og uro momenter her i verden.. ateister hele gjengen.. og hvis vi absolutt skulle hatt en gud, kunne vi hatt en "GUD" som var lik for alle.. , menne e litt forseint til å gjøre noe med det .. 8785549[/snapback] Relgion VAR nødvendig før, da spesielt de eldre relginoene som var store under antiken, som gresk og romersk. men i dag er det helt unødvendig og de Abrahamittisk religionene var unødvendig, de kom på slutten av tiden relgion var nødvendig, hadde ikke kristemdom og islam spredd seg, kunne vi vært flere hundre år lengre når det kommer til teknologi Lenke til kommentar
Agla Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 ville ikke forandret noen ting, alt som har skjedde før har vært med på å skape verden vi lever i dag, ting som har virket forferdlig når det, skjedde har senere vist seg å være nødvendig i utviklingen av verden 8782186[/snapback] Second that. Lenke til kommentar
bazarov Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg hadde fått jomfru Maria til å abortere, druknet Muhammed som spedbarn, latt de Konfødererte Stater vinne den amerikanske borgerkrigen OG fått vikingene til å beholde Vinland. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 den der e eg faktisk litt med på..!! Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg ville dratt tilbake til livets begynnelse, for så å knerte den lille slimballen som har skapt så mye elendighet. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) drept deg selv altså. du vet at det ville skapt et paradoks, og det til de grader også Edit: oi da...minibump Endret 25. juli 2007 av Crazy_Man Lenke til kommentar
MindB Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg hadde tatt en tidsmaskin tilbake til New York 11. september 2001. Kl. fem på ni lokal tid ville jeg ha slått på brannalarmen i World Trade Center, helst begge tårnene. Når flyene styrter er tårnene tomme, men passasjerene dør likevel. 8785545[/snapback] Uansett så ville Bush regjeringen ha funnet en annen måte å skremme amerikanerne på med et nytt "terrorangrep" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Jeg ville dratt tilbake litt før Stamford Bridge for å be Harald om å ta på seg beskyttelse og ta med flere menn. Hadde dette skjedd, hadde de britiske øyene vært norske nå. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Forhindret fødselen til to personer, Gerard Way og Ville Valo. Verden har det bedre uten dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå