Olsenhower Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Er du en stor mann? I såfall blir mange av R-syklene litt i minste laget. Jeg er 1.91, og følte meg litt for stor på en Kawasaki Ninja, f.eks. Ikke se deg blind på racingsykler. Det er veldig mange her som anbefaler det, men se deg litt om på markedet før du bestemmer deg. Finn.no er jo en plass å begynne. Regner med du allerede har sett der? Noen sykler jeg seriøst ville vurdert: En naken tøffing: Kawasaki Z1000 Veldig fin nybegynnersykkel: Kawasaki ER-6N Naken tøffing igjen, men ikke så veldig såkalt nybegynnervennlig: Yamaha FZ 1N Hvis du liker chopper: Yamaha Dragstar Fordelen med Hayabusa er at de er store fysisk. Ulempen for en nybegynner er at de er jækla spreke og lette å kjøre ut av kontroll med: Suzuki GSXR 1300 Hayabusa Ser nå at annonsen jeg fant inneholder en Hayabusa med laveffekt (100 hester). Det ville jeg ikke valgt dersom jeg først skulle anskaffe meg en slik en. Men utseende er det samme som fulleffekten, og det er vel det som er det viktigste akkurat nå Relativt enkel å kjøre med sterk motor: Honda CB1300 Tøff sykkel: Triumph Speed Triple 1050 Kan fortsette i det (nesten) uendelige. Poenget er at du ikke bør se deg blind på racing pga. effekt. Kjørekomfort her i svingete Norge er også viktig, og du får også spreke sykler uten framoverbøyd sittestilling. Hvis du har bestemt deg for racingsykkel, så kan du jo titte litt på Ducati også. Herlig lyd og sint utseende. Siden du har valgt deg en såpass høy prisklasse, så unngår du også å kjøpe "vrak". Det gjelder alle sykler, men spesielt racing. 1990-modell GSX 1100R er kanskje tøffe (tøffere enn dagens), men ofte i slik stand at en må skru. Endret 4. juni 2007 av Olsenhower Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Er du en stor mann? I såfall blir mange av R-syklene litt i minste laget. Jeg er 1.91, og følte meg litt for stor på en Kawasaki Ninja, f.eks. Ikke se deg blind på racingsykler. Det er veldig mange her som anbefaler det, men se deg litt om på markedet før du bestemmer deg. Finn.no er jo en plass å begynne. Regner med du allerede har sett der? Noen sykler jeg seriøst ville vurdert: En naken tøffing: Kawasaki Z1000 Veldig fin nybegynnersykkel: Kawasaki ER-6N Naken tøffing igjen, men ikke så veldig såkalt nybegynnervennlig: Yamaha FZ 1N Hvis du liker chopper: Yamaha Dragstar Fordelen med Hayabusa er at de er store fysisk. Ulempen for en nybegynner er at de er jækla spreke og lette å kjøre ut av kontroll med: Suzuki GSXR 1300 Hayabusa Ser nå at annonsen jeg fant inneholder en Hayabusa med laveffekt (100 hester). Det ville jeg ikke valgt dersom jeg først skulle anskaffe meg en slik en. Men utseende er det samme som fulleffekten, og det er vel det som er det viktigste akkurat nå Relativt enkel å kjøre med sterk motor: Honda CB1300 Tøff sykkel: Triumph Speed Triple 1050 Kan fortsette i det (nesten) uendelige. Poenget er at du ikke bør se deg blind på racing pga. effekt. Kjørekomfort her i svingete Norge er også viktig, og du får også spreke sykler uten framoverbøyd sittestilling. Hvis du har bestemt deg for racingsykkel, så kan du jo titte litt på Ducati også. Herlig lyd og sint utseende. Siden du har valgt deg en såpass høy prisklasse, så unngår du også å kjøpe "vrak". Det gjelder alle sykler, men spesielt racing. 1990-modell GSX 1100R er kanskje tøffe (tøffere enn dagens), men ofte i slik stand at en må skru. 8778169[/snapback] Jeg er ikke særlig høy, men litt bred og tung er jeg da jeg er veldig aktiv i gymmet. Men det skulle vel ikke bli noe problemer, vil jeg tro. Mange godsaker her ja, skal se igjennom Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Mest høyden jeg tenkte på, ja. Bredde og vekt har ikke noe å si. Du bør forresten melde deg på et kurs så fort som mulig. Det er høysesong, kan tenke meg det kan ta lang tid mellom hver kjøretime pga stort press på kjøreskolene, samt lang ventetid hos biltilsynet. Eller er det "trafikkstasjonen" det heter i dag? Spør i vei dersom du lurer på noe eller ønsker kommentarer til sykler du finner på nettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå