pumba50 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei. Jeg har hatt endel mopeder, lettmotorsykler opp gjennom tenårene, alt fra 50ccm til 125ccm helcross sykler. Men nå er tiden kommet for å få noe større, jeg er ikke veldig oppdatert på mc teknologi og hva som er bra og hva som ikke er bra. Hva vil dere anbefale, av de 125ccm jeg har hatt, så har jeg likt suzuki best, grom og tøff lyd. Så, men jeg liker yamaha også, hvorfor vet jeg ikke. Hva vil dere anbefale av sykler, prisklasse 100 - 150K Og en annen ting, hva er kravene for å ta mc lappen, jeg har klasse b fra før av, og hva koster dette, tar det forresten lang tid og er det vanskelig? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) her er et leketøy http://ktm.com/640-LC4-Supermoto.42.19.html litt over 100k kan lett gjøres om til 34 hk mellomtung mc (data styrt) Endret 3. juni 2007 av just_me Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 I den prisklassen kan du får stort sett hva som helst, er bare å finne noe du liker selv. Lappen tar vel 4-5 uker med "normal" innstats, men det er sikkert mulig å ta finne intensivkurs over noen dager også. Da jeg tok lappen bestilte jeg oppkjøring med en gang, da var det 6 uker ventetid og det holdt med god margin. Tror kanskje den ventetiden er det som ofte begrenser mest, så ta teoriprøven og bestill oppkjøring med en gang, så skulle det ikke ta så lang tid. Mulig det tar litt lenger tid nå, vi hadde litt mindre obligatoriske ting den gangen enn det er nå. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg ville garantert gått for racing sykkel. Og da hadde jeg valgt en Yamaha R1. Hvis du er interisert i cross, bør du vurdere KTM. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg ville garantert gått for racing sykkel. Og da hadde jeg valgt en Yamaha R1. Hvis du er interisert i cross, bør du vurdere KTM. 8772488[/snapback] Lite lurt å hoppe rett på en R1 etter bare å ha fisa rundt på knallerter. Pluss, hvem vil vel kjøre rundt på en r1 som er nedplombert til 34hk, for å i det hele tatt kjøre lovlig? Nei, hadde jeg vært trådstarter, hadde jeg funnet meg en R6 i fin stand, eller en GSXR 600 og starta med. Men det er jo fordi jeg liker rene r sykler, og ikke noe annet halvsport, touring eller i den gata. Men databamse, du får si hva du tror du vil like best å kjøre, racing, motard, supermotard, touring, fullblods crosser, nude, streetfighter, harley osv. Lappen til motorsykkel koster omtrent 15k, og tar noen uker. Du har jo erfaring fra andre tohjulinger som hjelper på. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Sant det SvennAndre, en R6 er et godt alternativ, men en R1 er tøff da. Nå vet jeg ikke hvor gammel trådstarter er, men er han over 21 ville jeg godt for en R1. Man kjører seg ikke mer ihjel på en 600ccm enn en 1000ccm uansett. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jo, vil si det er mye lettere å kjøre seg dønn ihjel på en 180hk 1000cc sykkel, enn en 34hk 600cc. Spesielt hvis man hopper rett på en slik uten noe erfaring fra noe større enn 125cc. Men det er nå hvertfall et fornuftig valg. Vet ikke hvor fornuftig trådstarter er, men jeg har sagt min mening. Men tror vi skal la databamse si hva han vil ha først, det er utrolig mye å velge blant. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Kommer an på hva slags kjørestil man foretrekker. R1 er ganske stor og tung, den krever en del ferdigheter før man får skikkelig kjøreglede ut av den. Hvis man er begrenset til 34HK vil jeg påstå at noe som har rundt det orginalt og ikke må plomberes er det beste. Da får man vekt og kjøreegenskaper som passer motoren. Plomberte R-sykler gir ikke den helt store opplevelsen. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Helt enig.. Man tar de årene man "er tvunget" til en 34hk til å lære seg å kjøre ordentlig sykkel. Starter på en grei 34hk, og tar det neste steget når man mestrer den, og når den blir for "kjedelig". Kan skryte på seg så mange år på knallerter man bare vil, mellomklasse og oppover kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Begrepet "Knallerter", er det alt fra 125ccm og nedover, eller 250ccm og nedover kanskej? Jeg vet ærlig talt ikke, jeg søkte på bilder på Yamaha R1, den så tøff ut i mine øyne. 1000ccm hørtes jævli skummelt ut for å si det mildt, selv min gamle suzuki rm 125ccm helcross var livsfarlig for meg, hehe. Men det frister. 600ccm hørtes også mye ut. Som sagt, jeg er bare ute etter impulser fra dere, og så får jeg se litt nøyere på hva som kommer ut av det. Men det blir ikke noe mindre enn 600ccm. Endret 3. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Knallerter er i mitt perspektiv, 125cc og nedover. Jeg kan si deg en ting, har prøvd en blodtrimma nsr og det var jo greit nok det, gikk jo fint.. Men har og prøvd Suzuki's flaggskip, en 1000ccm gsxr, og jeg kan love deg at det ER jævlig skummelt. Såklart, morro og, men jeg kan virkelig ikke se for meg at noen med litt intresse for spenning og fart, ikke klarer å kjøre seg ihjel ved å hoppe rett på en slik. De er for voldsomme, hvertfall for en som ikke har litt fartstid på en 600cc. Pluss, du får ikke kjørt en sånn lovlig i norge, før du er 21 eller har den nedplombert. Og det er som mailman så fint poengtert ut, ikke noe vits. De er ikke akkurat lettvektere. Så jeg får anbefale deg Yamaha R6, 2001 mod. og oppover. Alt etter hva du har råd til. Men tror nok du skal konsentrere deg om å få lappen først, uten den er det ikke stort man kan gjøre(lovlig). Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Knallerter er i mitt perspektiv, 125cc og nedover. Jeg kan si deg en ting, har prøvd en blodtrimma nsr og det var jo greit nok det, gikk jo fint.. Men har og prøvd Suzuki's flaggskip, en 1000ccm gsxr, og jeg kan love deg at det ER jævlig skummelt. Såklart, morro og, men jeg kan virkelig ikke se for meg at noen med litt intresse for spenning og fart, ikke klarer å kjøre seg ihjel ved å hoppe rett på en slik. De er for voldsomme, hvertfall for en som ikke har litt fartstid på en 600cc. Pluss, du får ikke kjørt en sånn lovlig i norge, før du er 21 eller har den nedplombert. Og det er som mailman så fint poengtert ut, ikke noe vits. De er ikke akkurat lettvektere. Så jeg får anbefale deg Yamaha R6, 2001 mod. og oppover. Alt etter hva du har råd til. Men tror nok du skal konsentrere deg om å få lappen først, uten den er det ikke stort man kan gjøre(lovlig). 8773577[/snapback] Er 26 år, så jeg skulle vel være lovlig Hva koster en ny R6? En annen ting, hvordan er det med vinterstider og sånt, kan sykkelen stå ute i snøen eller trenger man å pakke den bort i noe eller i en eller annen garasje (som jeg selvfølgelig ikke har)? Hva koster forsikring på f.eks en R6? Denne var forresten tøff En R6 Endret 3. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hva koster forsikring på f.eks en R6? Kommer litt an på hvor mye bonus du har hos forsikringsselskaped ditt, men den typen sykler er desidert dyrest å forsikre. Det er store forskjeller på selskapene, men jeg vil tro du uansett havner på gal side av 20k, kanskje også over 30k om du ikke har opptjent litt bonus hos noen enda. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Hva koster forsikring på f.eks en R6? Kommer litt an på hvor mye bonus du har hos forsikringsselskaped ditt, men den typen sykler er desidert dyrest å forsikre. Det er store forskjeller på selskapene, men jeg vil tro du uansett havner på gal side av 20k, kanskje også over 30k om du ikke har opptjent litt bonus hos noen enda. 8774232[/snapback] Ok. Hvis jeg velger en Yamaha R1, kan jeg da få fjernet plomberingen siden jeg er over 21? Er ikke sikker på hvordan dette med plombering fungerer. Har forresten ingen bonus da jeg har hatt mine biler på foreldrene mine sitt navn. Endret 3. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) En R6 reg som mellomklasse trenger ikke bli så dyr.. Hørte med gjensidige jeg på en cbr600f 34hk... Kom på ca 5500kr, delkasko, 50% bonus. Endret 3. juni 2007 av jij1984 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 De 70 hestekreftene ekstra det er i fulleffekt versjon koster ganske mye Lenke til kommentar
ersa Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hva med Yamaha FZ6-N? Det er ikke en R-sykkel, noe som gjør den mye billigere å forsikre. Kjøreegenskapene er gode og sittestillingen er også god. Prisen på en slik ny er mellom 100 000,- og 110 000,- (120 000,- med ABS). Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Hva med Yamaha FZ6-N? Det er ikke en R-sykkel, noe som gjør den mye billigere å forsikre. Kjøreegenskapene er gode og sittestillingen er også god. Prisen på en slik ny er mellom 100 000,- og 110 000,- (120 000,- med ABS). Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 8774495[/snapback] Veldig pen sykkel. Sikkert også veldig behagelig. Lurer på om damene syns den er pen, jeg er litt overfladisk når det kommer til sykler. Selv om jeg kjøper sykkel for min egen del, så tenker jeg likevel hva mannen/jenta i gata tenker om den, den skal liksom være sjarmerende. Vi får se hva det blir til, jeg har ikke kommet så langt, nå skal jeg finne ut hvor jeg får tatt oppkjøringen. Huff, da er det tilbake til lesebenken igjen, jeg har glemt alt av trafikkregler siden jeg tok b-lappen. Én ting husker jeg ihvertfall, og det er at når det lyser grønt, kan jeg som regel kjøre gjennom et lyskryss :!: Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Zxr-6 ? Kawasaki.. 600-1000cc , ville jeg tatt 600 , pga vekten. Man skal ha kjørt en god del før man runder av en sving like bra med 600 som en 1000.. Lenke til kommentar
simmiz Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 ville kjøpt meg suzuki gsx r 600 eller 1000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå