Gå til innhold

Første bilder av hund


Anbefalte innlegg

Hei

 

Var ute å lufta bikkja til en kompis idag (han var med), og vi dro med oss kameraet hans ut. Tok en del bilder, av både bikkja og natur. Han har akkurat fått dette kameraet, men har lært seg det raskt. Jeg derimot er helt ny innen fotografering, og dette er vel noe som kommer ganske nærme mine "første bilder", i alle fall som jeg har redigert i ettertid. Har brukt Photoshop før, men ikke til å redigere bilder, det har vært mer for å tegne ol.

 

Begynner med bildene i sin oprinnelige for, deretter de jeg har lekt med :p Har ikke gjort noe avansert, som dere ser :p OG jeg er nybegynner for alle penga, men leste noen lette guider, og heiv meg i det :)

 

Første originalbilde

IMG_1452.jpg.xs.jpg

 

Første bilde, v. 2

IMG_1452-2.jpg.xs.jpg

 

Første bilde, v. 3

IMG_1452-3.jpg.xs.jpg

 

 

Andre originalbilde

IMG_1506.jpg.xs.jpg

 

Andre bilde, v. 2

IMG_1506-2.jpg.xs.jpg

 

Andre bilde, v. 3

IMG_1506-3.jpg.xs.jpg

 

 

Hmm... Slenger med ett til. Bille på tur ;) Bruker den siste her som bakgrunn nå, er ikke helt pro føler jeg, men OK. Skulle gjerne hatt den andre vingen i fokus også.

Bille på tur

IMG_1551.jpg.xs.jpg

 

Bille på tur, croppet

Klikk her... Glemte thumb :p

 

Bildene er tatt med ett Powershot G7.

 

Konstruktiv kritikk er hva denne kategorien er designet for ;) Så lets keep it that way.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Not impressed. :roll:

 

Edit: Spesielt må jeg spørre "what the hell", når det gjelder dette bilde. http://xs.to/xs.php?h=xs216&d=07220&f=IMG_1452-3.jpg

8771637[/snapback]

Du verden for en konstruktiv kritikk du kommer med, spesielt smileyen du tar med i "kritikken" gjorde meg imponert.

 

Om bildene: Helt rett å klippe vekk personen i bakgrunnen, han har ingenting å si for bildet. Når du lærer deg å bruke kamera bedre, så kan du bruke mindre tall på blenderen for å lage sånn blurry effekt på bakgrunnen. Det ser bedre og ikke så kunstig ut. Når du legger på såpass mye blur i PS så ser det ofte kunstig ut.

 

Tenk også litt mer over bakgrunnen. Som nybegynner så kan det være smart å gå ned på nivå med hundens øyne til å begynne med, og så eksperimentere mer med vinkler og sånn senere. Da får du som regel en pen vinkel på portrettet. Med lavt blendertall og en jevnere bakgrunn, noe som ser penere ut.

 

Du får pluss fra meg for skarpe bilder, da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...