andhou Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei, Går og funderer om jeg skal investere i en OEM versjon av Vista men lurer på et par ting. Er alle/noen av de problemene med sikkerhetshull, programvarekompatiblitet, bugs og slikt fikset? Er installasjonen overkommelig for en som har noe erfaring med pc generellt men ikke har installert OS før? Hva om jeg vil gå tilbake til Win XP etterpå, men siden XP var ferdiginstallert på maskinen da jeg fikk den har jeg ikke noen installasjonsdisk til det - er det mulig å fikse på en eller annen måte? Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Alt er ikke fikset. Jeg har installert Vista, men bruker fortsatt XP. Dette fordi jeg ikke får TVersity til å fungere skikkelig på Vista. Alle andre programmer jeg har prøvd fungerer (av og til må man legge en del innsats i det for å få det til - spesielt gjelder dette gamle spill). Du gjør nok ikke noe galt i å kjøpe Vista. Hvis det er noe du bruker som ikke fungerer, kan du jo legge det på is noen måneder slik som jeg, så vil det nok fungere til slutt! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Dersom du ikke er en spesielt avansert bruker og har få "spesielle" hardware addons på PC'n din burde Vista funke helt greit. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Vista i seg selv ser ut til å fungere veldig bra. Det er fortsatt mye bugs ute og går når det gjelder kompatibiliteten til andre programmer, men det finnes som regel bugfixes for det meste om man gidder å styre med det. Når det gjelder installasjon skal det bra gjøres å tulle til noe så lenge man vet hva en partisjon er sånn at man får satt opp disken. Alternativt kan setup gjøre hele jobben automagisk for deg. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) problemet i dette tilfelle er at maskina er satt opp med XP fra butikk. Da tipper jeg du ikke har flere partisjoner til rådighet, vilket betyr at du ikke kan få doalboot med både XP og Vista.. En løsning er å bruke XP-cd, partisjonere disken i to, formatere og installere XP på den ene partisjonen. Så kan du installere Vista på den andre. Litt tungvindt, men... Ønsker man ikke dualboot er det jo bare å stappe i Vista-CD Endret 3. juni 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
Hobbyhorse73 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Vista fungerer bra den. Lett å innstallere og få igang. Det negative er at den masser litt for mye, så jeg har slått av alt av sikkerhetsdillet som fulgte med og erstattet det med andre programmer. Men hvis du har innstallert XP, så synest jeg det ikke noe grunn til å bytte den ut med Vista nå. Er valget om å kjøpe XP eller Vista, så kjøp Vista. Lenke til kommentar
andhou Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 problemet i dette tilfelle er at maskina er satt opp med XP fra butikk. Da tipper jeg du ikke har flere partisjoner til rådighet, vilket betyr at du ikke kan få doalboot med både XP og Vista.. En løsning er å bruke XP-cd, partisjonere disken i to, formatere og installere XP på den ene partisjonen. Så kan du installere Vista på den andre. Litt tungvindt, men... Ønsker man ikke dualboot er det jo bare å stappe i Vista-CD 8776699[/snapback] Men AFAIK fikk jeg ikke med noen installasjonscd eller noe, mulig jeg fikk med en cd for å resette windows til fabrikkinstillinger eller noe og drivercd til allslags mulig skjermkort, hovedkort+++ Suggestions? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 uten install-cd blir det vanskelig å gå tilbake til XP om du ikke liker Vista.. Men hvis du har helt standard hardware, og bruker programmer og spill du allerede vet fungerer på Vista, tror jeg ikke du får noen dårlig opplevelse. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Alt er ikke fikset. Jeg har installert Vista, men bruker fortsatt XP. Dette fordi jeg ikke får TVersity til å fungere skikkelig på Vista. Alle andre programmer jeg har prøvd fungerer (av og til må man legge en del innsats i det for å få det til - spesielt gjelder dette gamle spill). Du gjør nok ikke noe galt i å kjøpe Vista. Hvis det er noe du bruker som ikke fungerer, kan du jo legge det på is noen måneder slik som jeg, så vil det nok fungere til slutt! 8771741[/snapback] Hurra - nå har jeg fått TVersity til å fungere. Dermed kjører jeg kun Vista! Sliter fortsatt med drivere til eldgammel hardware (f eks scanneren Mustek 1200 UB Plus), men er ellers strålende fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå