Gå til innhold

Samsung SyncMaster 245B erfaringer!

Ourasi

Anbefalte innlegg

Men ser gjerne at noen bekrefter dette, da jeg selv sitter og vurderer å kjøpe denne.

9387775[/snapback]

Jeg kan bekrefte at det er en slik knapp i front hvor du kan "switche" mellom VGA og DVI.

9395453[/snapback]

Me 2

9395678[/snapback]

Hei!

Jeg lurte på om noen kunne si meg om du kan koble til to (2) pc´er og switche mellom de ??. Noe alla A og B.

mvh

Ray

9405913[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen 245B eiere som har formening om at et 8800GTS 320M kort holder til "normal" spilling? (HL2 o.l.)

mvh

9399423[/snapback]

Hm hva tenker du på? Om Nvidia 8800GTS 320mb er godt nok til å spille i full oppløsning på 245B, (1900 *1200). I utgangspunktet er det nok det, men det kommer jo selvsagt alt annpå hvilket spill og hvilken hardware du har utenom.

Skjermkortet har ikke alt å si, nytter ikke med et high-end skjermkort om du sitter på en sur cpu og lite ram.

9403176[/snapback]

Som jeg nevner er det HL2 og BF2 osv... Av HW er resten C2D (som snart skal klokkes litt) og 2Gb Corsair ram...

Lenke til kommentar

Noen som kan beskrive hvordan rammen og foten ser ut? Slik jeg har sett på bilder rundt omkring så ser fargen litt matt og kjedelig ut, vertfall sammenlignet med Samsung 22" Glossy.

Lurer litt på hvordan den kommer til å se ut på pulten, va er høyde og bredde på skjermen egentlig? (cm).

Ser mange i andre tråder diskuterer TN-paneler vs Svpa - er det virkelig så stor forskjell i kvalitet på bildet ? Skjermen skal stort sett brukes til surfing, spill, se film, programmering. Minimalt med "fotovirksomhet"

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest gjennom 64 user reviews av Samsung 245B på newegg.com. De aller aller fleste er svært godt fornøyd med skjermen og mener den er et kupp.

Felles for de som er negative er dette med innsynsvinkel, enkelte påstår at ved bare minimal bevegelse vekk fra "idealposisjon" så blir brightness og skarphet i bildet dårlig. Jeg bekymrer meg litt for dette, skjermen vil bli brukt til endel film og da ligger jeg i senga, ca 3 meter unna skjermen og ca 0.5meter ned i høyde i forhold til ideal. Hva tror dere som har prøvd skjermen om det?

Det som derimot bekymrer meg mest er følgende kommentar fra en bruker:

"Even though they all say made by samsung, they are not. There's model A,B and C and each give different color results. Only one model is made by samsung. The other models are made for samsung by another manufacturer....hence no uniformity in quality"

Tror dere det stemmer ? :hmm:

Newegg.com reviews Samsung 245B

Lenke til kommentar
Felles for de som er negative er dette med innsynsvinkel, enkelte påstår at ved bare minimal bevegelse vekk fra "idealposisjon" så blir brightness og skarphet i bildet dårlig. Jeg bekymrer meg litt for dette, skjermen vil bli brukt til endel film og da ligger jeg i senga, ca 3 meter unna skjermen og ca 0.5meter ned i høyde i forhold til ideal. Hva tror dere som har prøvd skjermen om det?

Kan bekrefte at TN panelene til Samsung har en tendens til å bli mørkere og mister detail når du ser på dem fra lav vinkel, det er spesielt ille i spill og filmer med mørke scener. Jeg sliter med dette på min Syncmaster 931BF. Er kjempeplagsomt siden man kan vinkle skjermen ned usle 3 grader på 245B, og det fikk meg til å se på LG Flatron L245WP-BN som har et MVA panel istedet. Ca 1000kr dyrere da. Kjipt at det står LG på fronten også (:p) men det har litt av "Samsung looken" som jeg liker. SM 245B er faktisk litt stygg sammenlignet med andre skjermer fra samsung, og jeg synes faktisk LGen er penere. Tror jeg bestiller den i dag jeg.

Lenke til kommentar

Nei men inni-hælvete! Hva i Faen er'e du sier?!

Samsung 245B er jo drit lekker. Den er den klart peneste på markedet. MEN, det eneste minuset er foten, den er ikke den peneste. Burde heller gått for en fot som Dell-benytter seg av, nemlig en fot med to vinkler. Og ikke en stor rund plate.

Men ihvertfall, for dere som synes Glossy-skjermer er pene, gå å skyt dere selv!

Herregud, Glossy-farger er stygge! Du kan ikke med tro å ære si, at det er koselig å se sola skinne på skjermen, forså deretter å skinne videre å øyene dine! Det er reine Hælvete!

Det er Matt-farger som gjelder!

Lenke til kommentar

Hva synes dere om disse bildene. Jeg synes det er ganske så ekstremt hvor mye bildet taper seg. Dette gjør nesten til at jeg vurderer å hoppe av Samsung og TN-Panel og heller betale 1000/1500 mer for et IPS panel.

Alle de 5 bildene er tatt med 50 graders vinkel.

Hva synes dere som har fått testet skjermen om dette ?

post-5126-1189106121_thumb.jpg

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Nei men inni-hælvete! Hva i Faen er'e du sier?!

Samsung 245B er jo drit lekker. Den er den klart peneste på markedet. MEN, det eneste minuset er foten, den er ikke den peneste. Burde heller gått for en fot som Dell-benytter seg av, nemlig en fot med to vinkler. Og ikke en stor rund plate.

Men ihvertfall, for dere som synes Glossy-skjermer er pene, gå å skyt dere selv!

Herregud, Glossy-farger er stygge! Du kan ikke med tro å ære si, at det er koselig å se sola skinne på skjermen, forså deretter å skinne videre å øyene dine! Det er reine Hælvete!

Det er Matt-farger som gjelder!

9440954[/snapback]

Foten er en del av skjermen din luring. Fronten er veldig pen ja, men fot delen er en stygg klump, se på skjermen fra siden du. LGen er forsåvidt matt. Glossy er pent forsåvidt og at sola reflekteres har ikke noe med -utseendet- å gjøre. Jeg skal være helt enig om at glossy skjermer og tver er grusomme med en gang det blir litt skarpt lys i rommet, og jeg foretrekker glatt matte skjermer.

Men som sagt, problemet mitt med Samsungen er hvordan TN panelene oppfører seg fra en lav vinkel. Dvs grusomt.

Lenke til kommentar

Med tanke på at skjermen bruker VESA standar på feste, kan foten enkelt skiftes ut. Og det med innsynsvinkel, er vel ikke verre enn å vri skjermen til for der man sitter/ligger? Om det ikke er veldig snevert område da, så du må hele tiden ha hodet i akkruat riktig posisjon, da blir det useless.

Lenke til kommentar

auch, glad jeg skal ha leddet arm å henge den i, som kan vris 17 grader nedover.

Edit: Finnes det noen gode alternativ i denne prisklassen? For min del er det oppløsningen som er viktig + det at jeg kan kjøre video direkte inn på den.

Endret av lain
Lenke til kommentar
Hva synes dere om disse bildene. Jeg synes det er ganske så ekstremt hvor mye bildet taper seg. Dette gjør nesten til at jeg vurderer å hoppe av Samsung og TN-Panel og heller betale 1000/1500 mer for et IPS panel.

Alle de 5 bildene er tatt med 50 graders vinkel.

Hva synes dere som har fått testet skjermen om dette ?

9441607[/snapback]

har søtti her med Samsung 245B i en stund nå, og kan si Ja det er veldig kjipt dette der. men på en annen side, når du skal sitte med pcn så sitter du jo ikke på skakke. du vil jo alltid ha skjermen rett mot deg. så for meg spiller det absolutt ingen rolle med det der. er veldig fornøyd med skjermen jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...