mr_goldfinger Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jeg har et asus P5N32E-sli hk med corsair 6400 c4 ram, altså 800 mhz ram, men i bios og i systemet ellers oppgis ram til 667 mhz Hvorfor?? Hva kan jeg evt. gjøre for og få full hastighet på ram? (har oppdatert bios) Endret 3. juni 2007 av mr_goldfinger Lenke til kommentar
GeForcy-X Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det er DDR2 ram så du må gange mhz med to. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 ja og med ddr, men det kan hende du må sette volten opp på rammen.. sjekk corsairs hjemmeside for hvor mye volt du skal ha... jeg kjører foresten mine 667 brikker på 800mhz på litt over 2,0v Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 HK setter nok hastigheten til det det mener er standard og "safe" innstillinger, noen som det i dette tilfellet mener er 667 mhz. Det samme skjedde på mitt HK med 800mhz-minne. Det du må gjøre er å stille RAM til den spesifiserte hastigheten spenningen og timingsene manuelt i BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå