error6 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Her kan dere dele erfaringer med EMG-pickup'er, eller bare snakke om dem (spørsmål o.l.). På godt og vondt. Vil være nyttig for dem som vurderer å bytte pickup'er og dere får vite andres refleksjoner om disse. Ledetråder: - Hvilken gitar du har. - Hvilke pickup'er du har (modell). - Forskjell i lyden fra di gamle pickup'ene (Hvis du har byttet). - Hvor fornøyd er du? Har selv en Ibanez RG 350 Ex. Skal helt klart få EMG 81 på denne. har prøvd disse hos en kompis. Helt Rå! Han har samme gitar som meg =) Enjoy! Endret 4. juni 2007 av error6 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Bra! En slik tråd kommer nok godt med.. Vurderer selv om jeg skal kjøpe noen EMG pickuper til min Ibanez S-470..! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg slenger meg på her, selv om jeg ikke har fått mine ennå. Min Mary Kaye strat skal ha to EMG 89 og en SA. Siden den er custombygget med de pickupene, får jeg ikke noe å sammenligne med, men jeg skal si fra hvordan det låter. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Et spørsmål: Er det noen som har prøvet å kjøre EMG pickup'er på 18 volt? (Altså med to batterier koblet i serie.) Ifølge EMG skal det fungere som følger: Yes. If you've got room for multiple batteries in your guitar, you can use two batteries wired in series to power your onboard circuitry at 18 volts. The output level will not appreciably increase, but you'll have increased headroom and crisper transients. This is especially useful for percussive/slap bass styles where you can generate enormous instantaneous power levels across the entire frequency spectrum. You can also wire two batteries in parallel to provide a regular 9 volt supply but with much longer lifespan between battery changes. Although most of our products are rated for 27 volts, we recommend a maximum of 18 volts. The additional benefits of 27 vs. 18 volts are negligible. Hvis noen har prøvet det på en gitar er jeg interessert i høre erfaringene. Skal jeg ha det på strat'en så må vi frese et dobbelt så stort hull for batteriene, og det vil jeg ikke gjøre om det ikke har noen særlig funksjon... Geir Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Kan se om jeg gjør en kjapp test en av dagene, Geir. Har en modifisert gitar med EMG81/85 setup, og batteriet ligger jalla-tapet fast i brigderommet (har ikke bakplate som passer) så det skulle ikke være for mye mikk. Lurer på om jeg skal ha 2xEMG Select Humbuckere i min nye setup, bare for å teste de. Må bare finne en webshop som har både EMG og Allparts. Noen som har noen tips her ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 LTD EC-1000 EMG 81/60 EMG er standard på denne gitaren Epiphone Baritone EMG 81 byttet med engang siden Epip. pickuper er ganske dårlige. kan ikke si annet en positivt om dem, men nå spiller ikke jeg noe clean, går i metal og de pickupene passer perfect til det.. Lenke til kommentar
error6 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Er det vanskelig å sette inn en (eller to) EMG-humbuckere i en RG-gitar? Noen som vet hvor mye det koster å få det gjort i en butikk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Er det vanskelig å sette inn en (eller to) EMG-humbuckere i en RG-gitar? Noen som vet hvor mye det koster å få det gjort i en butikk? 8778683[/snapback] nei, det er vell 2 stk humbuckere i den uansett?, så da er det bare og rive ut det gammle og sette inn de nye, alt av elektronik blir byttet ut, bare husk at EMG skal sitte så nærme strengene som mulig... Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 M.a.o bare kutte opp ledningene til den gamle humbuckeren, og sette de inn på de respektive plassene på den nye? No hassle? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) trenger ikke og kutte noen ledinger, hele greia er med i EMG pakken, med ny Jack inn også. eneste man må fikse er til switchen... og pottene Endret 4. juni 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Nei, de aller aller fleste EMG er aktive pickups. Det innebærer at følgende modifiseringer må gjøres: - Output jack må byttes (stereo-jack som gjør at batteriet koples ut når du drar ut kabelen) - Volum/tone pot(s) må byttes (aktive pickups har en annen impedanse) - Batteri må monteres (er du heldig har du plass fra før) Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Okey, takker for tipsene. Tror det skal holde med noen nye passive pickups. Oppdaterer en Jiwestone super-strat: EMG-SEHG humbucker (Bridge). EMG SES. Single Coil pickups (men er humbuckere, skal ha de i midten). Og en EMG S3 ved halsen. Mener at alle disse er passive. Er det da temmelig enkelt å oppdatere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Nei, de aller aller fleste EMG er aktive pickups.Det innebærer at følgende modifiseringer må gjøres: - Output jack må byttes (stereo-jack som gjør at batteriet koples ut når du drar ut kabelen) - Volum/tone pot(s) må byttes (aktive pickups har en annen impedanse) - Batteri må monteres (er du heldig har du plass fra før) 8779479[/snapback] Output jack følger med pakken... volum/tone følger også med batteri kan du legge under volum/tone pot så alt av gammel elektronikk fjernes og man setter inn det nye... så det er litt lodding arbeid... viktig at dette gjøres bra... Endret 4. juni 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Siden dette er en EMG-tråd slenger jeg meg på med et spørsmål. Jeg har en Ibanez GSA60 og tenkte på å bytte humbucker. Men jeg vet ikke om man bare kan sette i en EMG 81 f.eks. i bytte mot den jeg har i nå, og om EMGen vil samarbeide med de andre pickupene. Eneste informasjonen om pickupen jeg har i nå er det som står på Ibanez.com, som er PSND2 (H) bridge pu. Jeg er ikke særlig gitarkyndig, men hvis det må lodding og slikt klarer jeg det selv. Men jeg vet ikke hva jeg må bytte ut. Noen som har svar på mitt rotete spørsmål? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 du kan f.eks ha en EMG i broa og standard ved halsen... bare og koble riktig.. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Og hva vil det si å koble riktig? Tenkte å ha en EMG ved broa, siden jeg har to single coils, en i midten og en ved halsen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 det følger med ganske god manual... mener og huske at det stod der hvordan forskjellige oppsett settes sammen Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg ser også at jeg får med to volumkontroll/tonekontroll til. Skal de byttes ut med de to jeg har, eller skal det lages to nye hull i gitaren slik at de skal være i tillegg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 de skal byttes ut med de du har fra før... Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Noen som vet om noen butikker som selger EMG-pickups? Norske altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå