Gå til innhold

Beste hosted Exchange-leverandør?

N_R

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har prøvd mysmartphone, og det suger.

Opplevde det som ustabilt og tregt.

Da skal du i hvert fall unngå Active24, det har vært et mareritt de 2 årene vi har hatt hosting der. Spesielt har Hosted Exchange biten vært elendig, men også dedikert server har bare blitt dårligere og dårligere.

Vi har nå byttet til Midpoint (mpoint.no) på Exchange og ErgoGroup på dedikert server. To vidt forskjellige organisasjoner, Midpoint er lite og ganske nystartet, men vi er veldig fornøyd så langt. Ergo er en stor og kanskje litt tunggrodd organisasjon, men de virker så langt veldig seriøse, det er et hav av forskjell fra Passive24 som vi har pleid å kalle dem.

Endret av trygvelo
Lenke til kommentar

Hehe...

Sendte mail til active24 for _3_ måneder siden, oppfølgingsmail for 2 måneder siden, og fikk svar forrige uke! "Nei, de kunne ikke tilby mer lagringsplass".

Jeg skulle hatt en leverandør som kunne tilby 3-4-5+ GB Hosted exchange til en rimelig pris til meg privat.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg vet at Intelecom skal i gang med hosted Exchange, OCS og Sharepoint Ta kontakt med dem for å se om de kan hjelpe deg. (www.intelecom.no)

Hei,

skal sette ut mailen min til en hosted Exchange-leverandør, men dette er enn så lenge et tidlig marked, og får følelsen av at det er litt mye teip-og-ståltråd.....

Har sjekket et par i Norge, bl.a. www.bits.no og http://eon.no/eon/. Noe erfaring med Bits, egentlig greit men samtidig ikke så voldsomt imponert.

Har behov for å ha mailen min tilgjengelig på kontoret, hjemmekontor og evt på ferie med bærbar. Også kjekt med Mail for Exchange for min E65, men det er tross alt et sekundært behov.

Noen som har anbefalinger her? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Sjøla driver firma og skal også ha hosted exchange. Har hittil hatt popmail fra active24 og domeneshop.

På active24 hadde vi problemer med mailservere som ikke svarte og hos domeneshop sliter vi med mailer som ikke kommer fram/blir sendt.

Innit tror jeg blir uaktuelt med kr 100 pr dnsendring (ikke at det er så himla dyrt, men prisippet gjør meg kvalm). Mpoint hadde egentlig veldig fine priser på hosted exchange, men trenger en leverandør som kan levere både domene og mail.

Skulle helst hatt et norsk firma. Hvis mpoint kan levere domene i tillegg er de aktuelt, men ellers tror jeg nesten jeg ikke har noen andre reelt alternativ enn active24 (grøss).

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sjekk ut www.sherweb.com. 3 GB for $8,95/month - veldig bra pris. Tror de er ganske store, og har virket proffe og kjørt stabilt i et halvt år her.

De norske prisene for hosted Exchange er jo helt latterlige alle sammen, i hvert fall de jeg har sett.

Endret av Hanzi
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Da har jeg gått over til www.midpoint.se privat. Foreløbig ser det bra ut! :)

Har foreløbig problemer med overgang fra domeneshop til midpoint på dns-siden, men det er sansyneligvis min egen uvitenhets skyld.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

130sek mnd for 1GB ja... +10kr mnd for dnshost. Og gratis oppgradering etter som exchange kommer i nye versjoner.

Så jeg vil heller påstå det er BILLIG med tanke på hvor lite utviklet privatmarkedet er!

Har kjøpt 1GB konto i første omgang... men 4GB konto var ikke så himla dyrt det heller.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Foreløbig så fungerer www.midpoint.se strålende! Bruker kontoen på 2 pc'er + en sony ericsson K850i

Hvis jeg skal være pirkete, så kunne kontrollpanelet vært litt bedre, men det utgjør strengt tatt ingen ting i praksis. Supporten har hittil vært veldig rask.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er en gammel tråd, men hiver meg på siden jeg ser at folk har svart nå i 2009.

Godaddy.com har startet med å tilby Hosted Exhange, og de tar i underkant av 50 kroner per epost konto, og da får du med 2 GB diskplass.

Jeg har brukt tjenesten i litt over en uke nå, og har lagt over hele kalenderen min bl.a, og det funker utrolig bra.

http://www.godaddy.com/gdshop/email/outloo...il.asp?ci=14628

Søker du på nett, finner du også mange rabatt kuponger som gjør tjenesten i alle fall 10% billigere.

Og det er ikke noe oppstarts avgift, ingen lange kontrakter (du kan betale måned for måned) så er verdt forsøket.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei!

Det er mange fisker i sjøen rundt dette emnet. Jeg tror dog vi leverer noe av den beste løsningen akkurat i dag! Se signaturen min for nærmere informasjon. (Håper moderator er litt snill her nå...) :roll:

UPDATE: Vi er nå først i Norge med Hosted Exchange 2010 plattform!

Endret av Satheesh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...