treant Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Heisann, jeg skal skrive om fordelene ved offentlige skoler. Problemet er at jeg ikke kan så mye om det, så jeg håper at noen her på forumet har noen gode argumenter for offentlige skoler som kan sette meg litt i gang ... ... Takker på forhånd: ))) Endret 3. juni 2007 av vjhn90 Lenke til kommentar
nordin Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Heisann, jeg skal skrive om fordelene ved offentlige skoler. Problemet er at jeg ikke kan så mye om det, så jeg håper at noen her på forumet har noen gode argumenter for offentlige skoler som kan sette meg litt i gang ... ... Takker på forhånd: ))) 8771178[/snapback] Du kan jo begynne med at det er gratis og at alle får like muligheter på offentlige skoler. Hadde vi hatt fri spredning av privatskoler så kunne det blitt slik at de som hadde penger hadde sendt elevene sine på private "eliteskoler" og at vi hadde fått et klart skille mellom rik og "fattig". Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det fører til en viss grad at mennesker fra alle samfunnsklasser møtes, og får det samme grunnlaget på skolen (grunnlaget hjemme fra vil jeg si er enda mer avgjørende, men det er vel en annen sak) Lenke til kommentar
treant Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Okey, det er notert ... ... Men noen argumenter som viser direkte til at det ene er bedre enn det andre? Tar tatt med utsagnet til nordin i introen... Takk : ))) Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Om vi hadde hatt fritt frem for privatskoler, så ville de beste skolene, kunne tilby de beste lærerne, fordi det koster mest å gå der, og de kan dermed gi de beste lønningene. Lenke til kommentar
treant Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Åja, stemmer det manamind ... ... Men hva ville du ha brukt som argumenter mot å sende ditt barn til en privatskole? Da tenker jeg mer på det interne som skole arrangementer osv. Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Er ikke helt sikker på hva du mener med skole arrangementer, men om du tenker, på utflukter, og mer alternativ læring, så tror jeg nok mange økonomisk kunne tilbudt det. Men jeg skulle sendt mitt barn på en privatskole, så ville det vært fordi de kunne tilby noe annet. En privatskole er ikke like standarisert som en offentlig skole, hovedsakelig fordi de opererer alene. De har muligheten til å gjøre ting litt alternativt (det er ikke dermed sagt at de gjør det) En annen grunn til å sende et barn til en privatskole er at det ofte, ikke alltid er ett ganske høyt nivå der. En har også den franske skolen i oslo, og en international, hvor de bare snakker engelsk. Så barna dine ville da hatt muligheten til å lære seg et fremmed språk enda bedre. Men en ting som fort kan telle neagativt for en privat skole, er at det er noen som tjener på det, altså eier den. Det kan føre til at de tar ut overskuddet og bruker det på seg selv, fremfor å bruke det på skolen, så den skal bli enda bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå