BakerHansen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg lurer rett og slett på om det er noe som helst mulighet for å få leid for eksempel en scooter i Italia, Spania eller Hellas? Sjekker de om jeg har norsk førerkort? sjekker de alder? Hva er aldersgrensa på sånn utleie vanligvis? Lenke til kommentar
Huni Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Ville tru at de har mopedutleige i Itsalia og Spania også, men personlig har jeg bare leid moped i Hellas, og der stilte de krav til førerkort. Var 16 år på den tiden, og førerkortet besto av ein papirlapp med bildet og stempel... Kan godt hende det har blitt strengere nå, men det var i alle fall 16 år for å leie moped når jeg var der.. hmm, men det er jo 5 år siden nå...! Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg leide moped i hellas for et par år siden. Han var litt skeptisk til mitt norske mopedførerbevis, men det ordna seg. Men nå får man vel mopedførerbevis på standard EU-førerkort, så da slipper man i hvert fall det problemet. Mulig de tok inn passet som depositum, men er ikke sikker. Måtte forøvrig skrive under på at vi ikke skulle kjøre fortere enn 40 km/t. Endret 5. juni 2007 av Joddleif Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Da jeg leide moped i hellas, leide jeg med Førerkort klasse B, var 18 på den tiden, og vi fikk leid 80cc scootere som gjorde nærmere 100km/t. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Da kan vel en som er født i 92 egentlig bare glemme det uansett da . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå