VikinGz Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) jeg har lønna matpause ^^men da skal du være tilgjengelig, altså i huset under lunsj ^^ 8784654[/snapback] Hehe, du din trygdesnylter.... 8784662[/snapback] hehe Trygdesnylter å ja Vill heller si skattesnylter Altså jeg jobber i det offentlige, og er nok kanskje den eneste goden man har Og jeg fortjener det, betaler selv mobilregniga jeg bruker i jobbsamenheng... Endret 4. juni 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Greit nok med ferien. Fant ut at jeg har en uke etter den arbeidstiden jeg var satt opp. MEN, er også satt opp til å jobbe søndager. Kan jeg påberope meg de ekstra 40% jeg har "krav" på, eller er det også feil? 8784169[/snapback] Hva sier tariffavtalen? Er du satt opp med mer enn 40 timer/uke noen av ukene? 8784211[/snapback] Så vidt det er meg kjent, så har jeg ikke tariff. Mest antall timer på en uke er 39. 8784258[/snapback] Husk at du har krav på dette: § 10-8 (2) Arbeidstaker skal ha en sammenhengende arbeidsfri periode på 35 timer i løpet av sju dager. 8784358[/snapback] Hva vil jeg kunne "kreve" hvis jeg ikke har dette? Fikk jeg et klart svar på om jeg skal ha noe ekstra for søndagsarbeid? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Bump. Kan jeg nevne ekstra lønn (40%) på søndager/helligdager til de, eller lager jeg problemer der? Har jeg noen lover som står meg til gode på dette? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kan jeg nevne ekstra lønn (40%) på søndager/helligdager til de, eller lager jeg problemer der? Har jeg noen lover som står meg til gode på dette? 8889127[/snapback] Ingen lover, kun eventuell tariffavtale. Bortsett fra at det normalt ikke skal være arbeid på søndag i det hele tatt da. Men det er naturligvis lov å spørre, f.eks. rett ut: "Er det noe helgetillegg/ulempetillegg når man jobber på søndager, her?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå