Gå til innhold

webbutikk som ikke kan sette sammen pc


Anbefalte innlegg

hei. er litt fortvilet her. kjøpte en pc til konas søster og barna hennes for litt over et år siden fra en "bra webbshop" . så ikke inn i pc når hun fikk den, den virket ok. startet fint opp. Installerte programmer slik at hun slapp bryet. etter en stund begynnte windows å henge seg, ville ikke loade når man started den. ble bare svart med en hvit prikk oppe i hjørnet.

 

dro så på besøk en gang til ved juletider. Installerte på nytt. tenkte muligens at ungene hadde vært å sletta en del saker de ikke skulle. kan ikke vente annet av noes første pc. fungerte bra. reiste avgårde. etter en stund skjer faen meg det samme igjen. faens unger tenkte jeg.

 

drar ved påsketider. ser litt inn i pcen om det er noen løse kontakter eller mye støv. blåser ut støvet, installerer på nytt(dog nå merker jeg at virusprogrammet ikke virker. maskinen merker ikke at programmet er installert. windows aktivering klikker å mener at jeg må aktivere to timer etter intallasjonen. merkelig tenker jeg. installerer virusbeskyttelse på nytt. det funker) :mad:

 

reiser hjem igjen. samme dritten skjer etter to uker. problemet er at søsteren bor i sverige. jeg og kona jobber og studerer i oslo. så det er begrenset hva jeg får til etter som tid er noe jeg ikke har. stilig å sitte i eksamensperioder å bruke tiden du har på pc support til sverige. gratis er det også...ikke.

 

kona var nettopp hjemme å besøkte søsteren, tok med seg pcen til norge slik at jeg fikk bruke litt mer tid til å se på den. nettopp åpnet den å tatt ut rammen. ser til min store forskrekkelse av begge minnebrikkene er bøyd. den ene innover og den andre utover. ikke bare litt men betydelig mye. virker som de har skutt minnebrikkene med kanon inn i slottene.

 

nå til spørsmålet hvordan er garanti på denne saken. det er tre år send inn garanti på den mener jeg, men hvordan funker det når jeg er inne i pcen og sjekker komponenter.

 

et annet spørsmål. kan dette være det som har forårsaket all plagen?

 

takker for svar og sorry for en lang post. er litt forbannet for øyeblikket.

 

edit takker for flytting. gikk fort i svingene nå.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg tviler strekt på at de kan nekte deg garanti pga du har vært inni pc-en.

Med mindre det står en merke lapp der med "Bryter du denne merke lappen mister du all garanti" Vist det du sier stemmer at minnebrikkene var bøyd så er det jo en produksjon feil og de er da vel pliktig til og rette opp i den feilen.

 

Jeg ville tatt en kjapp telefon til dem og forklart saken på en høflig måte så ordner det seg sikkert.. :-)

Lenke til kommentar
takk for svar :)  dog det er helt uforståelig at en webshop skal banke inn komponenter når de setter sammen en data. kjipe er at jeg anbefalte denne butikken på det varmeste. føler meg som en idiot.

8771291[/snapback]

 

 

For det første. De er jo bare mensker de og, alle kan gjøre feil dessverre..:\

For det andre du kunne da ikke vite at de kom til og gjøre den feilen de gjorde. Du hadde nok bare posetive erfaringer med de tidligere.

Endret av r0lfi
Lenke til kommentar

Har du snakket med butikken det gjelder? Du kan jo ringe de og forklare hvordan det ligger ann. Veldig merkelig at brikkene er bøyd, det skal jo ikke være mulig. På sett og vis i allefall. Jeg ville tatt dette opp med butikken det gjelder. Det forventes ikke at du skal etterkontrollere maskinvaren som er installert når du kjøper en komplett maskin.

 

Eneste ankepunktet jeg kan finne her, er at du ikke har overlatt maskinen til service under garanti periode. Du har jo forsåvidt reklamasjonsrett og jeg anbefaler deg å benytte deg av denne.

Lenke til kommentar

vel har nå vært å levert in pcen. så får vi se hva som kommer ut av dette. dog føler at de bør kompensere litt her også. har selv lagt ut over 1200 kr i reise og leveringsutgifter. pcen har ikke fungert tilstekkelig siden hun mottok den heller.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Vel, så vidt eg vet så skal butikker/nettbutikker dekke kostnader for transport/utlegg ved reklamasjon/garantiarbeid.

 

Problemet som eg ser her er at det 1) ikke er butikken sin feil at du har brukt flere turer på å finne feilen, 2) at maskinen er i sverige og derfor ekstra kostbart for deg å fikse den. Dessuten mener eg det har gått alt for lang tid fra problemene oppstod til den ble levert til butikken. Som et minimum mener eg at den burde vært levert inn når feilen dukket opp for andre gang.

 

Men ellers er det jo mennesker som har bygget maskinen, og feil kan da skje de beste. Nå som den er levert inn får vi håpe på at det ordner seg.

 

Men eg stusser litt på hvordan to minnebrikker kan være bøyd, mens de har vært montert i en maskin hvor de har et fast spor å treffe. Ramsporet sørger for at minnebrikken holder seg rett. Evnt dersom den er så bøyd at flere av kontaktpunktene ikke har kontakt så vil eg tro konsekvensene hadde vært langt alvorligere langt tidligere.

Lenke til kommentar

vel grunnen til at den ikke ble sendt inn etter andre gang er at hvis man sender inn en pc til rep og de ikke finner noen feil ved den blir kunden belastet transport og timer produsent bruker på feilsøking. fra sverige ville dette kostet ca 2000 alt i alt.

 

den ene rambrikken er er bøyd innover fordi ribben til den andre var bøyd utover. dette har ført til at de har stått i klem. egentlig ikke så vanskelig å forstå.

 

samtidig var rammen satt i slot 3 og 4.

 

jeg finner det vanskelig at feil som dette kan skje. ribben på den utoverbøyde rammen var så bøyd at man kunne se godt igjennom rammen. virker mer som de ga faen.

Lenke til kommentar
den ene rambrikken er er bøyd innover fordi ribben til den andre var bøyd utover. dette har ført til at de har stått i klem. egentlig ikke så vanskelig å forstå.

 

samtidig var rammen satt i slot 3 og 4.

 

jeg finner det vanskelig at feil som dette kan skje. ribben på den utoverbøyde rammen var så bøyd at man kunne se godt igjennom rammen. virker mer som de ga faen.

8817833[/snapback]

 

Da er eg litt mer med på hva du mener. Eg fikk det for meg at brikken var bøyd på langs.

 

Men da høres det mer ut som om brikkene manglet kjøling og ble for varme. Noe eg mener er en reklamasjonssak. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...