TCK Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei. Fikk ATI Radeon 9000 64MB til jul. Men vet ikke helt hvordan eg stiller AGP hastigheten. Har vert i BIOS og sett men fant ikke noe om AGP hastighet. Her er info fra PCMark 2002: AGP Capabilities: Revision: 2.0 Rate: 1x, 2x, 4x (1x enabled) Aperture Size: 0 bytes Sideband Addressing: supported (disabled) Fast Write: supported (disabled) Betyr ikke dette at eg kjører bare på 1x AGP hastighet? Hvordan forandrer eg desse innstillingene? Bruker eg eit program inne i Win XP? Bruker win XP 384 MB DDR ATI Radeon 9000 64MB Asus A7N266-E AMD XP 1700+ Takker for alle svar Lenke til kommentar
QXLNO Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 det er inne på biosen du gjør d. Den MÅ stå på minst 4x. 1x så overfører den 4 ganger så lite som skjermkortet er meningen til. Snok litt rundt på biosen så finner du d sikkert Lenke til kommentar
Krestjan Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Har ikke noe råd om hva du skal gjøre, men å kjøre på 1x agp er ikke synonymt med at grafikk-kortet ditt kjører på en fjerdedel av hastigheten. Hvis du har 64MB minne på grafikk-kortet ditt så vil du nok sjeldent komme i den situasjonen at det lastes inn mer enn 64mb med textures. Hvis det lastes inn mer enn det så vil du merke forskjellen, men det med AGP hastighet er mer et markedsføringsknep enn en reell hastighet. Mange hovedkort takler heller ikke mer enn 2x hastighet med mange grafikk-kort, selv om hovedkortet i seg selv er 4xagp kompatibelt, f.eks ECS K7S5a og pcchips 810 og mange andre. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Rart...Jeg klarer ikke å se noen instillinger i for AGP-porten din i din manual heller. Manual Lenke til kommentar
TCK Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Fins det ingen programmer heller? Syns dette er fryktlig kjedelig :oops: !! Vil eg merke noe på ytelsen vis eg får kortet opp i 4x? Jobber kortet raskere da? Håper på svar!! PS: Noen som har samme HK og vet hvordan man gjør det? OBS! har flasha BIOS,men ikke noen flere muligheter innen 3d kort. Eneste muligheten eg finner inne i BIOS, når det gjelder skjermkort er at man kan velge om man vil bruke det integrerte skjermkortet eller det som eg har nå [Radeon 9000] Lenke til kommentar
Laka Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Her diskuteres det hvorvidt det har noen merkbar betydning av å kjøre på 8x i forhold til f.eks. 4x eller 2x. Personen som hadde problemer med å få kortet sitt til å kjøre på 8x, kjørte hele tiden med AGP 8x. Selv trodde han at han kjørte på 2x. Det sier kanskje litt... Lenke til kommentar
TCK Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Har fått AGP opp i 4X nå. Men skal eg stille de andre innstillingene som eg la til i eit annet svar. De som står som Disable? Brukte ie program med navn Power Strip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå