proteinnerd Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Hei. I går natt slo jeg av pc'en min, alt virket normalt.(slo av padda, gjør vanligvis ikke det, men uansett) Når jeg startet pc'en så ville den ikke starte. Det kom et klikk fra strømforsyningen. Jeg skrudde opp strømforyningen for å se om noe var brent. Kunne ikke se så veldig mye, dessuten har jeg ikke peiling på strømforsynere. Spørsmålet er, hvordan finner jeg ut hvilken strømforsyner jeg trenger? den jeg har nå heter "Chieftec ATX 12V, WITH PFC, ATX 2.0" den står på 230v Endret 3. juni 2007 av elmundox Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Generelt så får man mange anbefalinger på ulike forum (som dette). ellers kan du plukke ut noen strømforsyninger på f.eks komplett.no og så google etter reviews på dem (det er også ofte erfaringer på komplett.no) Så kan du bestemme deg for om du vil ha en modulær (hvor du har mulighet til å la være å bruke kabler du ikke trenger). Du må også velge om du vil ha med den nye tilkoblingen 8-pins pci-e. Som vanlig så er det om å gjøre å finne en billig psu som kan levere masse strøm helt stabilt uten å støye noe særlig. Mine anbefalinger er thermaltake toughpower serien og enermax. De er ikke blandt de billigste, men har gjevnt over fått toppkarakterer i alle testene jeg har lest. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hvis du hørte et "klikk" så kan det ha vært en sikring som gikk. Med "padda" da mener du sånn strømforgreiner sånn "sak" men mange stikkontakter ikkesant? I såfall hvor mange pcer er koblet til den? Bare en? Kan det være en sikring i den? Kan være det funker å koble ut strømmen også vente en stund for så å sette den inn igjen. Da kan det være sikringen "resetter" seg. Eller så kan det jo hande strøm forskyningen gikk. Mvh Bountyhunter Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Er litt fristende å svare "Du går til døren" med tanke på tittelen... :-P Til topic: De aller, aller fleste strømforsyninger vil passe til ditt oppsett. Eneste som jeg tror kan være viktig er å passe på at den har riktig plugg til hovedkortet. Dvs enten 20 eller 24 pins. Du kan sjekke dette manuelt, eller på hovedkort leverandøren sin hjemmeside. Manuelt så teller du rett og slett bare antal hull det er på strømkontakte på hovedkortet... Som Ankh sier, det er egentlig bare å leite, lese og så velge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå