langballe7979 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Hei jeg skal bytte ut orginal batteriet i bilen da det ikke leverer nokk strøm til stereoen. Det skal være et gelebateri. Er usikker på om jeg skal ha et bateri som er optimalt for kaldstart eller dyputlading.? Har sett litt på disse.! Eventuelt andre forslag.? Pris.? http://www.sonnak.com/maxxima.cfm ( primæregenskap Kaldstart ) http://www.optimabatteries.com/publish/opt...deep_cycle.html MVH Martin Endret 3. juni 2007 av langballe7979 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Hmm, noen som har peil.? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Ingen av batteriene du har linket til er gele batterier, de er syrebatterier med rekombinasjon (AGM Absorbsjon Glass Matt) Det vil si at batterisyra blir hold av glassfibermatter mellom blyblatene (nesten som en svamp) for å forhindre syrelekasje om det skulle bli hull på batteriet. Det hjelper lite at et batteri kan levere 900A i startstrøm når det bare har 45Ah kapasitet, da må du koble sammen flere batterier. Om du bare skal ha et batteri så kjøp heller et større et, de fleste bilene har mulighet får å montere større batterier, hvilken bil har du forresten? og hvilken kapasitet er det på orginalbatteriet? Her er et ekte gele batteri http://www.sonnak.com/exidegel.cfm Endret 3. juni 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Har en mazda 323f 2002. Batteriet er på 40ampertimer og det er ikke veldig stort, er plass til større. Har altid trodd det var gelebatteri jeg, men men. Hovedsaken er at jeg får et kraftigere batteri. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hvis du skal spille lenge med motoren av bør du tenke på amperetimer (Ah), skal du ha et batteri som stabiliserer spenningen bedre og mater mer til kraftige bass-sekvenser bør du gå etter stor cold crank amp (cca). Poenget med gelébatterier er at de leverer veldig mye strøm over kort tid, uten nødvendigvis å være store i fysiske mål. Små batterier både i fysikk og i Ah kan altså levere strøm til kraftige bass-slag der generatoren ikke rekker å mate etter eller rett og slett ikke er stor nok. (litt i likhet med kondensator som lagrer veldig lite strøm, Ah, men leverer alt den har veldig fort ved behov)) De kan gjerne også monteres liggende. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 40Ah? i.f Sønnak så er standardbatteriert i 323F på 60/65Ah, det er uansett motorisering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå