Gå til innhold

ny pc! hva kan den gamle brukes til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det enkleste her er vel å installere en linux distro spesielt laget for dette formålet, f.eks Smoothwall eller ClarkConnect. Da har du en finfin router/brannvegg og du slipper PPPoE hvis du har telenor (trenger bare å plugge i en TP kabel i switchen, så er du på nett)

 

Du må ha to nettverkskort, så hiver du ADSL i det ene og nettverk med switch i det andre og vips...du har en router og internett på alle pc'ene. Det at du kun har EN pc begrenser jo nytteverdien noe :wink: men det er ihvertfall bedre enn å skrote den...

 

Smoothwall

ClarkConnect

 

Good luck... :D

Lenke til kommentar

Du kan gi den til meg.

 

Neida, bare kødder, jeg.

 

Men..

Det du bør gjøre, er å legge inn en Linux/BSD-distro, så lærer du mye interessant (hvis ikke du kan det fra før).

Da kan du kjøre web-server og mye annet fra den. (eggdrop-boter mm. til IRC).

 

Kjører selv min Compaq DeskPro 4100 (?) som server. (166mHz, 96mb ram, 2gb disk)

JBLinux 2.4.7 (Go' og gammal)

På denne hoster jeg webserver, ftp-server, og kjører mange eggdrops, BitchX's osv.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg satte sammen en PC an noen gamle deler for 3 dager siden. En 166mhz, 98 mb ram, 3gb PC uten skjerm.

 

Jeg satte i et Etherfast nettverkskort i den og nå står den og laster ned STORE filer døgnet rundt :wink: (amatør filmer og, ehh, forskningsdokumenter) . Koblet den direkte på en ruter slik at den er i nettvek med min "gode" PC, dermed blir det lett og overføre de filene den laster ned til maskinen jeg bruker. Fordelen er at jeg sover i samme rom som PCene, og denne er nesten helt stillegående slik at den kan stå og laste ned om naten uten at det forstyrrer meg.

 

Branmur trenger jeg ikke siden det er innebygd i ruteren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...