Digidice Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Når jeg tok på pc´n i dag så hørte jeg er rar lyd inne fra pc´n. Jeg åpnet kabinettet og fant ut lyden kommer fra skjermkortet når det belastetst i 3D. Kortet er et 8800GTX Jeg hadde nettop instalert ATI tool og det er når jeg trykker frem den 3d greia den dukker opp. Det kommer en liten surrelyd når jeg starter opp DX10 demoene også etter litt testing her. Noen som vet hva dette er at det kommer en lyd fra skjermkortet når det belsastest i 3d ? Endret 3. juni 2007 av Digidice Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er ganske vanlig på 8800 GTX og kommer kort fortalt av at noen av de elektriske komponentene vibrerer når det går mye strøm gjennom de. Det er ikke noe å være bekymret for altså, så lenge det ikke begynner å lukte svidd plastikk. Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Det er ganske vanlig på 8800 GTX og kommer kort fortalt av at noen av de elektriske komponentene vibrerer når det går mye strøm gjennom de. Det er ikke noe å være bekymret for altså, så lenge det ikke begynner å lukte svidd plastikk. 8770572[/snapback] Ok takker, trodde jeg måtte returnere det alerede 2 dager etter jeg hadde fått det. Googlet litt rundt men fant ikke noe om det. Katten min reagerer også på di. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er ikke sikkert at alle 8800 GTX har samme lyden under belastning med samme strømforsyning. Likevel hadde ikke jeg personlig orket å returnere skjermkortet for en liten ting som det. Jeg har også denne summelyden under atitool-testing med mitt 8800 GTX. Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Det er ikke sikkert at alle 8800 GTX har samme lyden under belastning med samme strømforsyning. Likevel hadde ikke jeg personlig orket å returnere skjermkortet for en liten ting som det. Jeg har også denne summelyden under atitool-testing med mitt 8800 GTX. 8775740[/snapback] ok va bra og høre, kunne lure litt at det var PSU min som va for svak en stund der. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Nei, håper inderlig ikke at 620 Wattern min er for svak... hehehe Endret 4. juni 2007 av Belarnion Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 I tillegg er jo alle slike toppkort utstyrt med vifter som standard, og disse viftene justerer seg selv etter temperaturen på skjermkortet og vil som ofte spinne raskere når skjermkortet belastes av spill og slikt Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 I tillegg er jo alle slike toppkort utstyrt med vifter som standard, og disse viftene justerer seg selv etter temperaturen på skjermkortet og vil som ofte spinne raskere når skjermkortet belastes av spill og slikt 8784271[/snapback] ja det stemmer og, men det kommer av noen komponenter ikke vifta. Jeg stoppa vifta helt for og teste. er nok bare så di sier her at det er komponentene som belastest så hardt at det frembringer en lyd. Men det er også en speaker/høyttaler på korta for det skreik godt her nå jeg glemte strøm til kortet, så muligt det kommer ut av den og under belastning. Dårlig skjerming muligt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå