Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n fryser konstant etter formatering, hardware?

Anbefalte innlegg

hei

Ny emnetittel og oppdatering i de siste postene.

Problemet er at pc'n fryser mildt sagt hele tiden. Da jeg skulle spille litt crashday i stad, så kunne jeg spille maks 3min før det klikka, altså bildet frøys seg, og det kom en horribel skrape/kvinelyd ut av headsettet. Dette skjedde gjentatte ganger, tror jeg prøvde 5-8 ganger før jeg ble drittlei. Men ved en av gangene da det klikka, så ble bare skjermen helt plutselig svart og det stod no signal. Musikken fortsatte litt etter dette noe som muligens kan tyde på at det ikke hadde klikket, men at noe hadde skjedd med skjermkortet, noe som bare er en tanke fra min side. Det må jo være en grunn til at dette skjer nesten systematisk hver eneste gang.

Legger ved en blåskjerm jeg fikk tidligere i uka da jeg spilte Live For Speed.

post-97607-1180842292_thumb.jpg

Temperaturene kan heller ikke være problemet, her er et bilde fra everest med idle temperaturer. 21,9 grader i rommet akkurat ved denne målinga, så det kjøler godt nok.

post-97607-1180842361_thumb.jpg

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU'en er en X2 4200+ @2,8ghz, og selv ved den hastigheten er den dønn stabil i flere timer. Nå kjører jeg den på 2,4ghz, noe som burde gå uten problemer. Har en Hiper 580w psu, så den bør klare å levere.

Såpass lite er pc'n klokket nå, nesten underklokket.

post-97607-1180844053_thumb.jpg

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Vil bare oppdatere litt hver, og det løste seg midlertidlig rett etter du svarte. Jeg kunne spille og alt fungerte som det skulle. Fikk en rar blåskjerm til, men den var heller mangelfull og rar.

post-97607-1180956319_thumb.jpg

Men da jeg i dag skulle slå på pc'n, så startet den fint først, og jeg satt å kikka litt på nett da det pluteslig frøys seg. Så jeg restarta og da slo denne blåskjermen mot meg to ganger.

post-97607-1180956305_thumb.jpg

Den tredje gangen kom denne beskjeden opp på skjermen. :hrm:

post-97607-1180956330_thumb.jpg

Så jeg trodde først harddisken hadde gått fyken så etter at jeg hadde slengt ut noen stygge gloser, så tenkte jeg å begynne med det enkleste først. Så da måtte jeg ta frem den fryktede xp cd'n, og reparerte os'et. Siden den fant harddisken og windowsen som lå fra før på harddisken, så konkluderte jeg med at problemet muligens ikke lengre var realtert til hardware, men os'et. Så langt fungerer det, men har ikke hatt tid til å teste den skikkelig enda, men skal få gjort det senere.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Den aller første bluescreenen din har jeg fått samme av, bare at da gjaldt det ikke en ati fil men en nvidia fil.

Men anyways, nå har jeg hatt så mange av disse at jeg skal installere xp og prøve dette.

I tillegg faller usb musa ut nå og da og tp inngangen funker ikke lenger. ingen av dem faktisk... regner med det er hk for min del...

Lenke til kommentar

Ny oppdatering! I går kveld klikka pc'n igjen og den samme beskjeden som på det siste bildet jeg posta kom opp nok en gang. Så jeg prøvde å reparere en gang til, men det funket ikke, og jeg fikk blåskjerm! rett før repareringa var fullført. Det hele fortsatte med at windowsen stod og loadet i det evige, og først etter sikkert 30 restarter så kom jeg inn i windowsen. Men der kom et nytt problem, nemlig at pc'n restartet helt uten videre etter 10sek kansje, hver bidige gang, til og med i safe mode. Så i dag da jeg kom hjem formaterte jeg, altså ikke reparerte med slettet hele os partisjonen og la inn på nytt. Etter dette fungerte alt som en drøm helt frem til nå nettopp. Det som nettopp skjedde var at jeg skulle spille flatout 2, og først frøys spillet seg to ganger. Den tredje gangen kom det et høyt pip fra pc'n som varte i det evige, altså et kontinuerlig pip. Så jeg mistenker at det kansje kan være noe hardwarefeil noen plass, eller?

Edit: kjører forresten på stock hastighet på hele systemet nå, så klokkingen kan ikke stå for dette.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Faen, nå er jeg så drittlei av hele den driten her. Har holdt på en uke nå, og enda er det overhodet ikke mulig å gjøre noenting med den jævla pc'n. Dro bort i to dager, og gjett hvordan tilstanden var da jeg kom hjem igjen, nemlig at pc'n hadde fryst seg igjen og stått slik begge de to dagene. Den er jo pina meg ustabil til den store gullmedalje til og med uten at jeg bruker den. Å spille noe på den er noe jeg har savnet lenge nå, konstant klikking hele forbanna tiden jeg starter opp et spill. Scannet med spyware doctor, nod32 og ad-aware se professional, og rensket med alt de fant, samt kjørte registry mechanic og fikset registret. Likevel er det like klikk hele tiden. Fins det noen gode online virusscannere, så jeg først og fremst kan forsikre meg om at det ikke er noen virus som kødder med meg?

Mistenker mer og mer hardwarefeil, da jeg allerede har formatert ørten ganger, og spyr bare ved tanken på det. I stad da jeg spilte litt flatout 2, og det fungerte faktisk noen minutter utrolig nok, så slo skjermen seg plutselig av og det stod "no signal". Musikken fortsatte i bakgrunnen så det hadde ikke frøset seg enda. Så jeg hørte skjermkortvifta rusa seg opp, noe som den gjør når den restarter, og bildet kom tilbake. Men etter 2 sek til så skjedde akkurat det samme igjen, og igjen. Og til slutt så frøys hele dritten seg og restartet.

Så akkurat nå er jeg helt for jævlig forbanna på den klikkboksen her, vurderer sterkere enn noen gang å suse hele den jævla driten ned i asfalten utafor her mens jeg ler høyt. Faen så frustrert jeg blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...