Gjest medlem-82119 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Har p5k deluxe kvaliteter/funksjoner utover trådløst nettverk og diverse kontaktforskjeller som foretrekeks? Tenkt på kjøleløsningen, som ser mer omfattende ut, og audio codecen. I ytelsestester så er deluxe kortet noe bedre, men hvorfor? det er vel i grunnen samme kort ytelseskomponenter tatt i betraktning? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 I ytelsestester så er deluxe kortet noe bedre, men hvorfor? det er vel i grunnen samme kort ytelseskomponenter tatt i betraktning? Nei det er ikke det samme, WiFi flere kontakter osv er nok mer å betrakte som ekstra "goodies" på et generelt bedre kort. Jeg vil tro at hovedårsaken til at Deluxe kommer bedre ut ligger i det mest synlig og åpenbare; strømforsyning til cpu. Her vil du se at Deluxe som du nevner har mer kjøling, men det har også en mer omfattende strømforsyning. Det vanlig P5K mangler en del av metallkondensatorene som sitter på Deluxe om du ser i det området der ribben mangler. Jeg vet ikke hva mer som er anderledes, om man feks har de samme muligheter i Bios, men jeg ser ikke bort fra at det er mer enn det jeg kan se som er anderledes. Hvis man ikke skal klokke, vil jeg tro P5K er utmerket, men til klokking er utvilsomt Deluxe et bedre valg Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Finner bare små bilder av P5K plain, men klippet ut litt slik at du kan se hvor stor forskjellen faktisk er. Deluxe har også 8pins strømkontakt, plain har 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå