Gå til innhold

Hvilket sjermkort???????? (plz help me)

Senitel

Anbefalte innlegg

hei

skal kjøpe nytt sjetmkort (får det av pappa) max 5000 kr...

så lurer jeg på hva jeg skal vele av :

TNT2 32mb ram

eller gf 2 mx400

eller gf 3 ti 500

eller radeon 8500

hva er best.... jeg har hørt av en venn som hadde en onkel som jobbet innen data (eller var det i en mat-butikk) at tnt er noe av det beste og billigste man for taki i disse dager....

Er P4 2000mhz bedre enn en overklokket duron fra1000 til 1050?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TNT kortene er for gamle.

Skal en kjøpe nytt kort i ddag og har penger til det bør en satse på Geforce 3 Ti 500 eller Radeon 8500.

Personlig ville eg valgt Radeon 8500 som en følge av at kortet er så og si like bra som G3 Ti 500 i 3d,overgår det i 2D,har bedre egenskaper for DVD playback,har bedre TV ut løsning, er det eneste kortet som støtter Directx 8.1 og koster betrakelig mye mindre.

Bildekvaliteten er også mye bedre.

Lenke til kommentar

Heisan "gutten"

Vis du er snill "gutt" kjøper du deg ett Geforce TI 200 (det kan man overklokke slik att de yter like mye som ett Geforce 3 kort) :smile:

Så sparer du pappan din for 2-3 tusen :smile:

Ett Geforce TI 200 koster ca 2000-2500 kr og blir like bra som ett GeForce 3 som koster over 3500 kr vis man overklokker litt :smile:

Så får du jo lært deg åssen man overklokker samtidig, og skulle nu uhellet være ute og du ødelegger kortet med overklokking (noe som nesten aldri skjer) så har du jo pappa :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg valgt radeon8500 siden det er nesten like bra/like bra som et geforce3ti500 PLUSS at det er så mye finere å se DVD'er med :grin:

Har geforce3 selv men angrer nesten på det, men så hadde jo ikke radeon8500 kommet ut når jeg kjøpte det da :razz:

En annen ting er jo PRIS, der radeon8500 er like billig som en ti200 men like bra som en ti500, men det er jo tross alt ditt valg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...