kimern9 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Lurte på hvor jeg kan finne en iso fil med boot greiene i... finner bare diskett installasjoner på windows siden... Fant ut at en av problemene jeg har med pc-n kunne bli løst med den nye versjonen av fixdisk som ikke er på de normale xp cd'ne så trenger den nye nå.. At den nye versjonen liksom skal greie å rense master boot record bedre enn den gamle med fixmbr. Edit.. Det funka ikke Har problemer med at det står.. Error loading OS når jeg prøver å starte opp.. men hvis jeg booter fra installasjons cd-n og ikke trykker en knapp når den sier jeg skal så starter pc-n opp uten problemer. Har prøvd fixdsk og formatering og virus scan men ingenting funker.. Kanskje det går med den nye fixmbr? Endret 3. juni 2007 av kimern9 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 fixboot og fixmbr skal ligge på alle XP-CDer uansett. Vil du lage ny CD anbefaler jeg nLite. Da kan du legge inn SP2, drivere og en hel haug andre ting. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) fixboot og fixmbr skal ligge på alle XP-CDer uansett. Vil du lage ny CD anbefaler jeg nLite. Da kan du legge inn SP2, drivere og en hel haug andre ting. 8769415[/snapback] Er det den nye fixdisk på den? Refererer til noe jeg fant på en annen side Name: Steven NerenbergDate: September 05, 2002 at 11:41:09 Pacific Subject: error loading operating system Reply: I found a simple solution today (Sept.5, 2002). I downloaded from bootdisk.com a software called XP Boot. It has a newer version of fdisk on it. After getting the error message, I ran fdisk /mbr and killed the master boot record. I then restarted the machine and it booted right up. Hope this works. Originalt fra http://www.computing.net/os2/wwwboard/forum/1437.html Endret 3. juni 2007 av kimern9 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Fdisk er gamle greier. Fixboot og fixmbr ordner alt. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Fdisk er gamle greier. Fixboot og fixmbr ordner alt. 8769603[/snapback] Har kjørt begge nå.. får enda "Error loading OS"... har installert alle oppdateringer etc.. irriterende. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Bare pass på og boot fra riktig hard-disk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Har hørt om slike problemer flere ganger. Tror feilen må ligge i feil BIOS innstillinger, har vondt for å se hva som kan være feil på disken siden den tross alt booter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå