Gå til innhold

Skal kjøpe nytt tastatur

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg nytt tastatur, jeg spiller en del så jeg vil helst hatt et som jeg kan trykke mer en 3 taster om ganger. Jeg skal også ha et der knappene bråker lite på.

Skal også ha sånn håndstøtte eller hva det heter fordi jeg får veldig vondt i hendene når jeg skriver uten.

Jeg har selv sett på Logitech G11

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=37811

Når jeg ser på bildet så er den to knapper over enter knappen, så er det ikke æøå,

samme om jeg ser på den svenske eller den danske versjonen. Bruker de bare det samme bildet eller? Vil ha det viss knappene er sånn :nei:

Noen som har erfaring med G11 eller G15?

Kunne dere anbefalt noen? Kanskje vist noen "ekte" bilder av tastaturet/ene så jeg får se hvordan det ser ut i virkeligheten fordi det ser ganske falskt ut på bildene de legger ut på nettet!

Takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den engelske utgaven som er avbildet på det bildet.

Den svenske utgaven ser mer eller mindre ut som den norske layouten, men "ø" og "æ" har byttet plass. eller noe slikt. Samme antall knapper, omtrent samme plassering på grafikken på knappene.

Men G15/11 skal visst også slite med å trykke på flere enn 3 knapper på en gang.

Razer sine keyboard har visstnok løst dette problemet... Se etter MS reclusa eller Razer Tarantula evt...men disse sliter med andre feil da (som ræva macro funksjoner i forhold til G15/11)

Lenke til kommentar

Det jeg trodde men var ikke sikker så jeg tenkte jeg kunne like gjerne spørre når jeg først var i gang.

Hvor har du fått vite at G15/11 sliter med å trykke på 3 eller flere knapper på en gang? Håper dette er løst eller ikke sant(no offence :p)

Tarantula har jeg sett på, aaaaaltfor dyrt, og Reclusa var jo ikke akkurat så fint da.. Så ikke ut som ergonomien var særlig bra, det var jo oval-forma.

Takk for svar, fikk meg til å tenke litt :D

Lenke til kommentar

Vel, jeg har bare gått utifra en omtale av reclusa som nevnte det som en positiv ting ang. Reclusa som ikke var løst i for eksempel G15. Har visst noe med at visse knapper på normale tastaturer "deler ledere" eller noe slikt, mens reclusa har individuelle ledere for hver knapp (kan også forklare hvorfor det er så dyrt).

At omkretsen på keyboardet er ovalt har ingenting å si på ergonomien. du sitter jo tross alt ikke og trykker på ovalen. Du trykker på knappene og de er plassert fornuftig. Men som nevnt sliter Reclusa med andre ting, som macro scripting begrensninger, mangel på generelle macro knapper og det viktigste av alle, ingen mulighet til å låse windows knappen.

Hadde f.eks. G11 ikke hatt problemet med simultane tastetrykk og helst kommet i norsk versjon da, hadde jeg kjøpt det uten å nøle.

Lenke til kommentar

Spillte du med G15? La du merke til noe dårlig med det i det hele tatt?

Saitek Eclipse, 1 eller 2? Synes ikke de ser så gode ut.

Reclusa er vel en god motstander til G11/15, makroer kan jeg si at jeg ikke bryr meg så veldig mye om, kanskje litt greit av og til.

Takk for svar :p

MrLee jeg tror du blander Reclusa og Tarantula. Tarantula ser extremt bra ut :D

Endret av Butthead600
Lenke til kommentar

Tarantula har Anti-ghosting taster, ikke Reclusa, my bad.

Men Taran. har mongo plassering av ins/del/home/pgup e.t.c. knappene...jaja kanskje jeg kunne levd med det...

Men ingen "analog" volumkontroll eller lås av windowsknappen? c'mon!

Kresen, jeg? nooooo :whistle:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg leste en test av Reclusa der de skrev : Anti-ghosting is not listed as one of the Reclusa’s features, but I’m the optimistic type, so I used a free trial version of keyboard test to try to determine how many keys I could press simultaneously on the Reclusa. Unfortunately, my testing indicated that no more than six keys could be pressed at one time effectively, and in some cases even less depending on the keys that were pressed.

I verified my results in F.E.A.R. using W-A-S-D keys for movement. I found that if I were leaning left (Q) while moving forward (W), I could not also move side to side (A or D) or jump (Space). That is only one example but suffice it to say that the key traces of this keyboard appear to be designed like any other USB keyboard.

De skrev også at G15 ikke var en av de få tastaturene som kunne registrere flere en 6 knapper om gangen.

Blir et vanskelig valg dette her. Hvordan er Saitek Eclipse 1/2 når det gjelder å å trykke/holde flere knapper?

Jeg tenkte siden jeg skal til Sverige i sommer så jeg skal se om Tarantula er billig der.

Lenke til kommentar

Har eclipse II selv, og er godt fornøyd. Klassisk layout, rent og pent design, relativt støysvakt og god taktil respons. Ekstraknappene er akkurat det jeg trenger, nemlig play/pause, stop, prev/next, volup/voldown og mute.

Anbefales.

Lenke til kommentar

Windowsknappen har jeg ergret meg så mye over i diverse spill nå at jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe nytt tastatur uten... Jeg kan se lenge etter tastaturer som oppfyller mine krav, det vet jeg. Så inntil da sparer jeg pengene :p

Selv om G11 med mulighet for å trykke flere taster samtidig hadde vært så og si perfekt :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...