Snirfle Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 På disse to har jeg brukt Canon EOS 5D og Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM. Alle tips er velkomne. ISO 250, 1/30sek, f2,8: ISO 250, 1/20sek, f2,8: Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 ble desverre for mye uskarphet og random fokus for meg. Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei! Macro er morsomt. Har nettopp begynt å prøve meg innenfor det området jeg også. Må nok si meg litt enig med Mollenpriz her. Det blir for mye som er ute av fokus, og det som er i fokus er ikke spesielt spennende. Det kunne forsåvidt hatt potensiale for et sånt IKEA-kjøkkenbilde Helt i begynnelsen av min 'macrokarriere' brukte jeg mye stor blender jeg også, men etterhvert har jeg begynt å bruke mindre og mindre blender (typisk mellom f/8 og f/16). Dette av flere grunner. Det er enklere å treffe fokus, personlig synes jeg ofte resultatet blir bedre og du vil få uskarp bakgrunn omtrent uansett med et teleobjektiv (i alle fall med min 150mm). Men prøv deg fram! Det morsomste er å finne ut av nye ting selv (med noen hint og tips i ny og ne). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå