Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

narnia? hva skjedde i filmen, er det likt boka?

Anbefalte innlegg

ok jeg må ha dette klart før mandag. kan dere hjelpe meg til å huske handlingen i narnia? jeg så den nettop.

det er krig. london blir bombet og barna blir sendt ut på landet til en professor med et stor hus. de kjeder seg og leker gjemsel. lucy gjemmer seg i et kleskap og er plutselig i narnia :dontgetit:. hun drar til mr tumnus å drikker te. han sier at det ikke er lov med mennesker der og ber henne dra. når hun kommer ut så tror ikke søsknene hennes henne.

enda en gang kommer hun tilbake, og enmund(tror jeg) følger etter henne og han kommer i kontakt med heksa. hun ber han om å ta med resten av søsknene sine. når de drar ut av kleskapet så nekter han for at han var der.

senere så knuser de ei rute slik at de må gjemme seg. de drar inn i kleskapet og kommer til narnia. når du drar til mr tumnus så finner de ut at han er arrestert, og de møter bever. han tar dem med til huset sitt og forteller dem om en profeti om at de skal befri narnia eller no annen dritt.

heksas ulver drar etter dem, men de slipper unna. TOMT! TOMT! TOMT! jeg husker lite. de møter nissen, og får noen småting. de møter løva og han ofrer seg. det blir krig. edmund(tror jeg) blir skada, men luce redder han med noe magisk skit :hrm:.

de blir konger og dronninger, og en dag er de tilbake til der de kom inn i skapet, og vips så faller de ut av skapet og er like unge som da de kom inn.

ble litt mye, men men. er det noen store forskjeller på boka og filmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...