kalli Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hei! Lillebroren min har en medion laptop med Windows Vista Home Premium som han kjøpte på et tilbud på en Coop butikk... Problemet er nå at når han slår den på og skriver inn passordet for å komme inn på brukeren sin, får han beskjed om at produktnøkkelen ikke er gyldig og at hans Windows Vista Homer Premium er ugyldig! Den Vista'en han har fulgte altså med når han kjøpte laptoppen så det er ikke noe forfalska greier, men fortsatt får han melding om at det er det? Det står at Vista må valideres for at den skal funke og det har den jo gjort helt til i dag... Så nå ser det ut som om noe har det gått feil under valideringen og nå funker det ikke mer... Det kommer opp alternativer man kan gjøre... Skrive inn produktnøkkelen igjen, ringe ett-eller-annet eller prøve å slå den på men med begrenset fuksjonalitet... Så jeg har prøvd å skrive inn produktnøkkelen (den som står under pc'en) på nytt, men får fortsatt melding om at den er ugyldig... Han sier det er en stund siden han gjorde noen form for virus scan, så kan det være noe virus greier? Aner noen hva dette kan være? Er det noe jeg burde gjøre for å løse problemet hans? Håper på rask å bra hjelp! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Du bør gjøre som Windows anbefaler: Ring MS Endret 2. juni 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hva med å prøve "ringe ett-eller-annet" Lenke til kommentar
kalli Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Sikkert at det ikke er noe annet å gjøre? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Nei, skulle det være det? Å ringe MS er ikke farlig. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Tusen takk. Det virka å ringe, og det var ikke farlig ...! Eneste som var dumt var at han sa det måtte være noe virus, så jeg måtte formatere hele pc'en, og begynne på nytt... Men jaja... Nå virker den ihvertfall! Lenke til kommentar
Delish Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Sjekklista til enhver leverandørs tlf support 1. - formater og installer på ny 2. - formater og installer på ny 3. - formater og installer på ny 4. - formater og installer på ny 5. - sett over til en teknikker (som selvfølgelig er til lunsj) Fint at det virka for deg Lenke til kommentar
kalli Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Hehe, ok, virker ofte som det er sånn...! Men ingen andre her sa at det var noe annet man kunne gjøre enn å ringe så... Å duden i andre enden sa "Det her høres ut som et virus problem, jeg ser ingen annen utvei enn å formatere."... Så, alt ble borte, men nå har ihvertfall lillebroren min pc da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå