kjetil02 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er fåfengt å spørre etter meninga med livet. Hvorfor ikke spørre etter meninga i livet? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det gir ikke mening å spørre hva meningen med livet er om du ikke forutsetter at det er noen som har skapt oss for et formål. Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Så meningen med livet er et religiøst spørsmål? Bra. Da vet jeg jo hvorfor jeg ikke forstår spørsmålet. Lenke til kommentar
SøtaBror Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Meninga med livet, det er vel tidenes største spørsmål. Vi skal vel formere oss og føre generasjonen videre frem i tiden. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er fåfengt å spørre etter meninga med livet. Hvorfor ikke spørre etter meninga i livet? 8770479[/snapback] Ååååå gullkorn, den skal jeg huske på. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 enig, pollkus. den skal jeg også begynner og dra. good one kjetil02. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Eksistensialisme 101. Herlig å kunne bidra. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hvorfor kan ikke folk akseptere at det ikke er noe mening med livet? Hvorfor kan ikke folk bare akseptere at vi ikke er født for noe høyere formål enn å leve til vi dør? Hvorfor må det være noe spesielt? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Svaret er vel: Fordi vi som ikke tror det er noe mere skal ha noe å underholde oss med mens vi lever våre liv. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Personlig forstår jeg ikke hvordan det går ann å ikke stille spørsmål, gruble over sammenheng, og prøve å finne sine egne teorier. Har gjort det fra jeg lærte meg å snakke. Filosofi betyr jo å elske viten, og for meg har viten alltid vært noe av det aller viktigste og mest elskede i livet. Betyr ikke at jeg er noen filosof, men under den klassifikasjonen av "filosof" har jeg problemer med å se hvordan folk kan unngå å være "filosofer". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Eg leste igjennom denne tråden så kom spørsmålet "hva mer meninga i livet"? Eg tenkte over det i eit par minutter før eg konkluderte med at meininga med mitt liv er å få ein unge som kan få sjå og oppleve verden på eit vis eg legg til rette for under oppveksten og som h*n får finne ut sjøl når h*n voks frå meg. vi får bare håpe at noko av jordas fine natur framleis finnest Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hvorfor kan ikke folk akseptere at det ikke er noe mening med livet? Hvorfor kan ikke folk bare akseptere at vi ikke er født for noe høyere formål enn å leve til vi dør? Hvorfor må det være noe spesielt? Det er en veldig lite tillfredstillende tankegang. Det burde du vel innsett. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Lite tilfredsstillende tankegang er det, ja. Historien om Adam og Eva, hvordan jorda ble skapt, himmel og helvete.. det er tilfredsstillende tankegang. Å ligge på dødsleiet og vite hvordan alt ble til, hvor du skal reise videre.. må være veldig tilfredsstillende. Synd det ikke er sånn det er da, men man dør jo uansett. Å tro man hadde svarene kan være godt for mange, men mange vil igjen vite sannhet og ikke flotte røverhistorier. Endret 8. juni 2007 av Bamsemumsen Lenke til kommentar
SCV Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Lite tilfredsstillende tankegang er det, ja, men det er sannheten. Historien om Adam og Eva, hvordan jorda ble skapt, himmel og helvete.. det er tilfredsstillende tankegang. Å ligge på dødsleiet og vite hvordan alt ble til, hvor du skal reise videre.. må være veldig tilfredsstillende. Synd det ikke er sånn det er da, men man dør jo uansett. Å tro man hadde svarene kan være godt for mange, men mange vil igjen vite sannhet og ikke flotte røverhistorier. 8807990[/snapback] hihi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå