Søppelsveitt Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Richard Clayderman - Ballade pour Adeline <3 *host, slå seg på kassa* Kun i sentimentale stunder! Lenke til kommentar
ponnikos Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Varierende Pianister - Canon In D 8854078[/snapback] Tror du er ute etter Johann Pachelbel - den kanonen er uansett ugyldig i denne tråden i.o.m. at den er skrevet for tre fioliner og B.C. (selv om det sikkert florerer av pianoarrangementer til den). (Hvis det var en annen "Canon In D" du siktet etter, så overse det jeg nettopp skrev ;_; ) [/elitist] Rachmaninov har masse flott pianomusikk - den tredje pianokonserten hans (D-moll) er gull. Ellers synes jeg Debussy sin La Plus Que Lente er fin. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Richard Clayderman - Ballade pour Adeline <3*host, slå seg på kassa* Kun i sentimentale stunder! 8958659[/snapback] Den er fin vet du Her blir det vel Beethoven - Til Elise (mest fordi eg kan omtrent halve utan notar), sjølv om den ikkje er den finaste eg veit om. Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Canon i D kan fint spilles på bare piano, men da blir det ikke "orginal"-notene. Jeg har en utrolig bra transcripsjon av den her. Har spilt igjennom den og er veldig mye bedre enn de fleste andre pianoversjonene jeg har sett. Bare å si ifra om noen er interessert i den Rondo Alla Turca av Mozart er litt artig å spille, annbefales Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Måneskinnssonaten av Beethoven må nevnes. Den tar av skikkelig i 3. sats :---) 8768450[/snapback] Den er virkelig fantastisk. Driver og lærer meg første sats nå om dagen. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Dere må høre Robert Wells Han er bare helt rå på klassisk. Og ikke minst Boogie Woogie. Verdt å kjøpe en cd av han Boogie Spiller litt piano skjølv. Men har lyst til å lære meg sånn piano spilling som han. Får gåsehud når han setter i gang. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) "Gjenoppdaget" theme låta fra filmen Tae Guk Gi(Brotherhood of War). Hør den her, litt halv 8 lydkvalitet men det skulle duge Endret 24. juli 2007 av Mala Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Scott Joplins "The Ragtime Dance" er en koselig komposisjon. Og så liker jeg veldig godt noen av themene fra Super Mario World. Den som spilles i verdener hvor du må hoppe rundt på ting som snurrer rundt og rundt eller går frem og tilbake og slikt, samt den vanlige, gjerne når den spilles hurtig når du begynner å gå tom for tid. Det er vel Koji Kondo som står for disse (vel, jeg tror i alle fall det er ham). Themet til lvl 4 i første brettet i Super Mario Bros. 3 er også nice. Jan Johansson med "Vem kan segla förutan vind" er også en favorittene mine. Han spiller den så bra, det knyter seg nesten i magen min når jeg hører den. Bent Fabrics versjon av "Alley Cat" er koselig, nesten litt ragtime-aktig. Blir glad når jeg hører denne. Themet til Peanuts er en annen herlig pianokomposisjon. Pianoversjonen av Pachelbels "Canon in D" er virkelig fin, og jeg er svært glad i Griegs "Morgenstemning" og Beethovens "Für Elise" (Dette kan være fordi de var de sangene jeg lærte meg å spille på klavér). Pianodelen i Bo Kaspers Orkesters "Hon är så söt" er svært fortryllende og jeg er svært forelska i den Til slutt vil jeg nevne det som fikk meg inn i pianomusikk. Le Fabuleux Destin d'Amélie Polain. "La Valse d'Amélie (Version Piano)" er nydelig! "Sur le fil" og "Le Moulin"også. Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Her er en video av en som har covret pianosang fra rollespillet Final Fantasy X. Den heter "To Zanarkand", og er komponert/skrevet av Nobuo Uematsu. (Zanarkand er navnet på en fiktiv by som ligger i ruiner). Endret 25. juli 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 "Gjenoppdaget" theme låta fra filmen Tae Guk Gi(Brotherhood of War). Hør den her, litt halv 8 lydkvalitet men det skulle duge Omg. Så ufattelig vakkert. Notene lå i videoen så jeg skal gå og lære meg den sangen med en eneste gang Lenke til kommentar
ersa Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Brad Mehldau – Paranoid Android Dette er da en tolkning av Radiohead - Paranoid Androind Sample @ last.fm Lenke til kommentar
Josten Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jan Johansson har mye fint. Rolige, litt jazzaktige sanger. Synes ofte piano er litt kjedelig alene. Men han får det til veldig bra. Lenke til kommentar
rogerreit Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 To Zanarkand fra FFX. Den e herleg! Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Den er fin vet du Her blir det vel Beethoven - Til Elise (mest fordi eg kan omtrent halve utan notar), sjølv om den ikkje er den finaste eg veit om. Første satsen mener du vel? Resten av stykket klarte i alle fall ikke jeg uten noter noen gjennomganger. 2. sats er artig, 3. sats er nydelig og dyster. Jeg elsker forresten Sergei Rachmaninoffs 3. pianokonsert best. Nydelig pianomusikk. Er ellers også veldig glad i Beethoven, Mozart, Lizst, Chopin, Grieg, Severud m.f Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Philip Glass har veldig mye fint. Kan høre på denne i flere timer.. Endret 10. november 2007 av Aquageek Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 The Fountain - Together We Will Live Forever - komponert av Clint Mansell Lenke til kommentar
xersess Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 opeth - silhouette og så må eg nevne orgel spelet på a whiter shade of pale, som også er fint å spele på gitar og paino Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Beethoven's Appassionata er fantastisk. Har den på CD. 3 deler med den mest ekstreme pianospillinga noensinne. Spesiellt del 2 er vill. Har kjøpt notene, men det er for drøyt å lære uten å kunne pianoteknikkene man trenger årevis for å lære. Word! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Aphex Twin - Nanou 2 Et veldig enkelt pianostykke fra drukqs, men du verden så rørende det er. Anbefales! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Her kan man høre "Nanou 2", forøvrig: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå