Gå til innhold

Problemer med batterigrep!

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har eit Canon EOS 350D med batterigrepet Canon BG-E3.

Eg ladet kameraet mitt for 2 dager sida, og har brukt det litt smått begge dagene, og i dag når eg skulle ta bilder, viste det at batteriet var tomt. Det kunne ikkje stemme, sidan eg ladet begge batteriene for bare 2 dager sida, så eg byttet om batteriene og da viste det at det var fullt batteri igjen..

Noken som har ein idè på kva det kan vera?

MVH:

Christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du "byttet om batteriene"? Mener du at du byttet plasseringene på de to batteriene som kameraet først rapporterte som tomme?

Det kan rett og slett være dårlig kontakt, som har blitt rettet når du tok ut batteriene og satt de inn igjen. Et dunk kan være nok til at batteriet flytter seg litt, slik at kontakten blir dårlig.

Har sett flere tilfeller der et kamera viser tomt/dårlig batteri, så tar man batteriet ut og inn igjen så er det plutselig fullt og virker i lang tid etterpå.

Lenke til kommentar
Du sier du "byttet om batteriene"? Mener du at du byttet plasseringene på de to batteriene som kameraet først rapporterte som tomme?

Det kan rett og slett være dårlig kontakt, som har blitt rettet når du tok ut batteriene og satt de inn igjen. Et dunk kan være nok til at batteriet flytter seg litt, slik at kontakten blir dårlig.

Har sett flere tilfeller der et kamera viser tomt/dårlig batteri, så tar man batteriet ut og inn igjen så er det plutselig fullt og virker i lang tid etterpå.

8768438[/snapback]

Stemmer nok som du seier her, for det funker toppers igjen her nå :).. Det var bare litt urovekkende at det plutselig var tomt!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...