Nikkor Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hei, lurte på om det er lov til å øvelseskjøre med en bil som har danske skilter, her i norge? Eller er det noen regler på dette? Har forsikring på meg både i danmark og norge, og faren min har norsk førerkort. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skal være lovlig. Dersom bilen lovlig kan gå under norsk klasse B, så skal det være lovlig å øvekjøre i den. Endret 2. juni 2007 av jonepet Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Undersøk nøye, utenlandsk bil i Norge er alvorlige saker og konsekvensene ved regelbrudd kan være ekstremt kostbare. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei, lurte på om det er lov til å øvelseskjøre med en bil som har danske skilter, her i norge? Eller er det noen regler på dette? Har forsikring på meg både i danmark og norge, og faren min har norsk førerkort. 8767702[/snapback] Den du øvelseskjører med, MÅ være den danske "berettigede" personen. For all del ikke la en annen person være "kjørelærer" Lenke til kommentar
Janki-Bergen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Norsk statsborger har under ingen omstedigheter lov å føre en bil i Norge som er registrert i ett annet land. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hehe, ok. Men har lappen nå, så spiller ikke så stor rolle lenger. Lenke til kommentar
Janki-Bergen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Bare for å være sikker. Nå som du har lappen har du heller ikke lov å føre bil i Norge som er registrert i et annet land. Bare for å være på den sikre siden Lenke til kommentar
Avskum Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Bare for å være sikker. Nå som du har lappen har du heller ikke lov å føre bil i Norge som er registrert i et annet land.Bare for å være på den sikre siden Jeg tror ikke dette er helt riktig. Annen person kan føre bilen så lenge eier eller et medlem av hans husstand er med, jfr. Forskrift om bruk av utenlandsk motorvogn i riket og om særskilt registrering av motorvogn for midlertidig bruk §8 3. ledd. Lenke til kommentar
Janki-Bergen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Bare for å være sikker. Nå som du har lappen har du heller ikke lov å føre bil i Norge som er registrert i et annet land.Bare for å være på den sikre siden Jeg tror ikke dette er helt riktig. Annen person kan føre bilen så lenge eier eller et medlem av hans husstand er med, jfr. Forskrift om bruk av utenlandsk motorvogn i riket og om særskilt registrering av motorvogn for midlertidig bruk §8 3. ledd. Den kjøper jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå