Gå til innhold

Tv- out????????????

mohaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei det er meg igjen. Jeg er visst på hugget idag.

TV-ut betyr at du kan koble dataen til tv'en ja. I praksis betyr det at du kan se windows på TV'en. Jeg pleier å bruke tv-ut til å se på Div-x filmer og DVD filmer på TV'en fra pc'en. Funkger utmerket.

Du må en kabel som passer selvfølgelig, men jeg husker ikke hva denne typen kabel heter.

Telcontar

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har noen aning om hvordan du kobler til tven, som du kan se på skjermkortet på dette bildet så har du 2 tv-out muligheter den nest nederste er S-Video Out, den nederste er Composite. Du får best bilde med S-video, men hvis du ikke har S-video inn på tven så er du nødt til å bruke composite utgangen på de fleste nyere tv-er så er det egen composite inngang foran(der du stikker inn ledninga til PSX(den gule)).Eller kan du bruke scart inngangen bak på tven med en adapter.

frontview.jpg

Lenke til kommentar

AGP (accelerated graphics port) er det sporet der du setter inn skjermkortet. Mange merke pc'er bruker HK med integrerte skjermkort og utelater AGP porten for å spare penger. Dette er jævlig kjipt og noe den vanlige Elkjøp selgeren ikke opplyser om.

Hmm...., sikkert derfor jeg aldri har fått deltids jobb hos Elkjøp. Jeg kan for mye data :smile:.

Telcontar

Lenke til kommentar

Er du oppe enda? Vent litt det er jeg også forresten :smile:.

For sikkerhets skyld kan du jo sjekke om du har det eller ikke fysisk (AGP pleier å være til høyre for alle de hvite PCI spora, den er brun eller svart). Jeg så bare på den tegningen og der var ingen AGP tegnet opp.

Tilbake til saken ja... joda du kan putte et skjermkort i PCI sporet, men det idag finnes det ikke noen skjermkorti GF2 klasse for PCI (ikke som jeg har sett ihvertfall).

Som du sa isted, det er bedre å selge den du har og bygge en helt ny en.

Telcontar

Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1200Ct

Celeron Tualatin 1200MHz på BX440SE

768MB PC133 RAM

WD 80GB 7200rpm m/Promise Ultra ATA100

ATI Radeon 8500 (tror jeg har fått en OEM, får denne byttet i GF3Ti500 uten mellomlegg :grin:).

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-28 04:29 ]

Lenke til kommentar

Ok

men som jeg ser på hoved korte så har jeg et svart spor etter de tre PCI sporene...

ogå på kabinetten står det:

intel 440xz AGPset (100MHZ)

og på tegning du så telcome så var det oxo en avart spor nederst...¨

:grin:

Lenke til kommentar

Jeg tok en kikk på tegningen igjen, men jeg ser fortsatt ingen AGP spor. Det ett svart spor helt til venstre men det er ISA sporet.

Som nevnt så er AGP sporet til høyre (slik du ser det fra tegningen) og er omtrent like langt som PCI spora. Du kan ta en kikk på dette bildet (tilfeldig valgt fra Anantech).

http://www.anandtech.com/mb/showimage.html...845DDR/abit.jpg

Her ser du AGP sporet til høyre for de hvite PCI spora. Har du ett slikt så har du AGP.

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...