Gå til innhold

Bytte til Vista på heldtid - lurt?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nå XP og Vista installert på hver sin partisjon. Funker greit nok, men når jeg ikke har mer enn 100GB harddisk så er det litt drøyt likevel.

Men her er problemstillingen: hva bør jeg beholde? XP eller Vista. Jeg spiller ikke særlig mye, nesten aldri(og når det skjer er det vel CS 1.6, og det funker greit i Vista og).

Men er det noen som har en grei pros/cons-liste over XP/Vista? Som nevnt er ikke spill viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller heller ikke mye, og likte Vista rent grafisk.

Det er likevel grunner til at jeg valgte å gå tilbake til XP.

For det første var ikke Vistaen original. Hadde ikke gjort noe ulovlig, men bare prøvde den ut i prøveperioden, samt utvidet den en gang. Det er da ikke ulovlig tror jeg?

Uansett, til fakta. Jeg liker ikke Vista fordi det er så fryktelig ressurskrevende. Det krever rett og slett alt for mye av maskinen min, og iallefall til det arbeider jeg driver med (film og bilderedigering).

Ellers hadde jeg noen driverproblemer i tillegg som fikk begeret fult.

Men ikke tolk meg feil, operativsystemet er flott, men ikke enda. Jeg har verken nok kraft eller tålmodighet til det.

Dessuten funker programmer til XP, aller best i XP.

Så om du ikke har betalt i dyre dommer for Vista, ville jeg holdt meg til gamle XP en liten stund til.

Edit: Skrivefeil, again..

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...