Gå til innhold

Feil størrelse på tv-bildet (kloning)

Sjefern

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har kjøpt meg en s-video kabel sånn at guttungen kan sitte i sofaen i stua isteden for å henge over meg og se på når jeg spiller Mafia o.l. (Med klonet skjerm) Alt fungerer egentlig fint men tvn viser bare ca 70% av det pcskjemen viser. Har prøvd å finne en innstilling som ordner det og søkt på forumet også meg jeg finner ikke noen svar. Kan noen hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd tvtool og det funket forsåvidt greit men da fikk jeg ikke bildet på begge skjermene samtidig. Pcskjermen ble svart og sa ett eller annet om at den var out of range..... Vitsen var liksom at jeg skulle ha begge skjermene på likt. Noen flere ideer? Eller noen som vet hva jeg gjorde feil i tvtool?

Lenke til kommentar

syns noen nevnte 35hz her, og da blir vel det for lavt til skjermen din vil jeg tro.

Har egentlig ikke sett så mye på desktop'en på TV'en, men det jeg gjør når jeg ser film (og da vises jo hele bildet) er at jeg bruker noe som heter "videospeilvending" slik at filmen kommer i full screen på TV mens jeg har den i et lite vindu på PC-skjermen og kan gjøre andre ting uavhengig av medieavspilling osv.

Med litt triksing på disse innstillingene (anbefaler deg å ha siste detonator inne) skal du vel kanskje få spillet til å kjøre full screen på TV'en.

Evt. kan du vel også deaktivere videozoom og lignende og se hva som skjer.

Btw. driverne er så vidt jeg vet innstilt med "videozoom" som standard

Lenke til kommentar

Ja jeg kan jo prøve det hvis det ikke er noen andre ting å gjøre. Men det er jo litt surt å spiller i dårligere oppløsning enn jeg behøver da. Ellers takk for all hjelp. Setter selvfølgelig pris på om det er noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få samme bilde på tv og pc hele tiden.

Takk igjen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...