Gå til innhold

Trenger tips om firmaer som redder data hardisker.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært flott om du hadde sagt hva det var som feilte disken din, da kunne det vært lettere å finne ut hvilken type hjelp du trenger. av og til kan det funke å ta et annet datakort(printkort)(dvs at du bare trenger å kjøpe ny disk, og flytte litt på deler), kanskje må du "bare" flytte platene over i en ny disk.

 

Ergo; forklar litt om problemet.

Lenke til kommentar
Hvor ødelagte er diskene? Hvis de fysisk er noenlunde i orden kan du prøve SpinRite

8769044[/snapback]

 

Problemet er jo at når disken IKKE dukker opp i Windows..da kan jeg jo IKKE få sjekket den heller. Den bare spinner opp..og ned igjenn.Så samme om igjen.

Regner med at "noe" gikk varmt der inne.

 

Jeg håper jo at der ER kontrollerkortet som er "deffekt".

Lenke til kommentar
Problemet er jo at når disken IKKE dukker opp i Windows..da kan jeg jo IKKE få sjekket den heller.
Spinrite er ikke et Windows-program. Det kjører under FreeDOS og snakker direkte til diskene.

8776245[/snapback]

 

Snakker vi nå om interne IDE/SATA disker,eller også USB/FW disker ?

Om Spinrite skal få tilgang til Lacie disken..så BØR de vel ivertfal starte opp og ikke spinne opp og ned..som om den ikke klarer å starte...

Endret av mirene
Lenke til kommentar
Det gjelder de 2 Lacie disken,hver på 2TB.

De innholder jo 4 stk 500GB disker hver.

 

Jeg synes nå uansett at 70000kr er FOR mye penger.Noe IBAS skal ha.

8768889[/snapback]

Har du prøvd å ta ut diskene av det eksterne kabinettet, for så å sette disse inn i en stasjonær PC? Koble de til som SLAVE.

Lenke til kommentar
Snakker vi nå om interne IDE/SATA disker,eller også USB/FW disker ?

Om Spinrite skal få tilgang til Lacie disken..så BØR de vel ivertfal starte opp og ikke spinne opp og ned..som om den ikke klarer å starte...

Spinrite leser alle disker som er koblet til internt i PC'n(til og med iPod-disker). Du trenger ikke bry deg om evt. RAID osv. siden Spinrite ser på diskene individuelt. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Snakker vi nå om interne IDE/SATA disker,eller også USB/FW disker ?

Om Spinrite skal få tilgang til Lacie disken..så BØR de vel ivertfal starte opp og ikke spinne opp og ned..som om den ikke klarer å starte...

Spinrite leser alle disker som er koblet til internt i PC'n(til og med iPod-disker). Du trenger ikke bry deg om evt. RAID osv. siden Spinrite ser på diskene individuelt.

8776936[/snapback]

 

Disse diskene er satt op som "stripe". Så å putte dem over i en pc generelt vil ikke hjelpe tror jeg :no:

Ivertfall ikke for å få ut dataene.

Skal til en butik i Oslo å prøve et internt Lacie D2 kontrollerkort de har der :thumbup:

Endret av mirene
Lenke til kommentar

Hør etter da. Spinrite leser diskene "rått". Altså, diskene blir lest ved hjelp av en teknologi disk-makerene har lagt inn i diskene sine som en "fail-safe"(Steve Gibson himself forklarer dette mye bedre enn meg :p). Samma beng hvordan diskene er satt opp i vanlig modus så skal Spinrite klare å sjekke de. Hvis ikke det går er det noe alvorlig fysisk feil, og da er det like greit å hive den i søpla.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...