Gå til innhold

Plugins til Eclipse for Web og XML


Anbefalte innlegg

Jeg har nå i de siste ukene brukt IBM RAD 7 til utvikling i forbindelse med at de bruker denne i jobben.

 

RAD er jo stort sett en eclipse med diverse plugins. Det er hovedsakelig noen tillegg i RAD som jeg har begynt å like som jeg ser ikke kommer med tradisjonell eclipse.

 

RAD 7 har et Web perspective hvor jeg har tilgang til en palette med diverse tagger og oppsett for HTML, JSP kode. Finnes det noe slikt plugin til den tradisjonelle eclipse? eller er det en IBM RAD spesifik tillegg?

 

En annen ting jeg har satt pris på er grafisk modifikasjon av enkelte XML oppsett filer slik at man slipper å skrive XML syntaksen direkte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Last ned plugin under "software updates" i Eclipse.

Velg Calisto, deretter WTP - Web Tools Platform (evt WST)

 

Når du da starter et nytt prosjekt (create new > web > dynamic web project), lages web.xml automatisk etter hvert som f.eks. nye jsp-sider legges til.

 

http://www.eclipse.org/webtools/main.php

8772415[/snapback]

 

Det vet jeg. Under perspectives i eclipse finnes ikke Web, bare Java og J2EE.

Når jeg velger å opprette et web prosjekt åpnes J2EE perspektivet og ikke Web perspektivet som det gjøres i RAD.

 

Ved redigering av web.xml må det gjøres manuelt ved å redigere xml tags. Med RAD kan man enten velge å redigere slikt eller grafisk ved diverse valg som kan settes opp.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg har nå i de siste ukene brukt IBM RAD 7 til utvikling i forbindelse med at de bruker denne i jobben.

 

RAD er jo stort sett en eclipse med diverse plugins. Det er hovedsakelig noen tillegg i RAD som jeg har begynt å like som jeg ser ikke kommer med tradisjonell eclipse.

 

RAD 7 har et Web perspective hvor jeg har tilgang til en palette med diverse tagger og oppsett for HTML, JSP kode. Finnes det noe slikt plugin til den tradisjonelle eclipse? eller er det en IBM RAD spesifik tillegg?

 

En annen ting jeg har satt pris på er grafisk modifikasjon av enkelte XML oppsett filer slik at man slipper å skrive XML syntaksen direkte.

8767174[/snapback]

 

Jeg bruker også RAD 7 på jobb, men savner dette hjemme.

Du får si fra hvis du finner noe som er brukbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...