EspenFe Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hei. Jeg skal ha Mattetentamen på mandagen. Jeg vil lære meg dette med brøk, areal av ulike figurer, volum, algebra og valuta. Vi skal ha Algebraboks, daglivare matematikk, multiplisere og div. med desimaler, konstruksjoner (alt), grafiske framstillinger-diagrammer (typetall, gjennomsnitt, median) Prosent-tillegg og avslag, Algebra(tegneregler, paranteser, tall og bokstaver.. Beregne Areal og Omkrets av figurer, volum, brøk, valuta, tid og koordinatsystem. Kan noen skrive om dette eller vise meg en matemattikkside om dette ? - Espen =) Lenke til kommentar
Korka Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Jeg kunne også tenke meg noe av dette, da jeg går i samme klasse som EspenFe her EDIT: Vi trenger dette til Mandag (før) Endret 2. juni 2007 av korka Lenke til kommentar
nordin Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Alt står vel i matteboka? Valuta er vel noe av det enkleste man kan få på en prøve. Det er noe selv broren min på 11 kunne klart å løse uten problemer. F.eks.: Hvor mye er 100 NOK i SEK når kursen er 0,9? 100 / 0,9 = 111,11 SEK Hvor mye er 100 SEK i NOK når kursen er 0,9? 100 * 0,9 = 90 NOK Hvor mange euro får du for 500 kr når kursen er 8? 500 / 8 = 62,5 EUR Lenke til kommentar
Korka Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Valuta er for han da, det er enkelt... Det som er vanskelig er paranteser i algebra med bokstaver og tall også brøk : subtrahere, addere, multiplisere og dividere med forskjellige nevnere... Lenke til kommentar
Korka Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 står alt der? Litt rotete side, vanskelig å navigere! Lenke til kommentar
Knast Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hei. Jeg skal ha Mattetentamen på mandagen. Jeg vil lære meg dette med brøk, areal av ulike figurer, volum, algebra og valuta. Kan noen skrive om dette eller vise meg en matemattikkside om dette ? 8767161[/snapback] www.matematikk.net er en god side for mattehjelp. De har et godt forum for slike spørsmål også. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 syntes den sida var helt fin jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå