eiriksen Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Skal bytte ut min stasjonære pc nå snart, til fordel for en bærbar. Den skal gjøre det meste jeg gjør på pcen nå, men er ikke kresen på at den må være av det nyeste og beste. Den vil brukes en del på skole, så vekt, støy og batteritid er vel topp prioritet. Vil også spille litt på den, men ikke mer krevende spill enn Battle for Middle Earth 2 og Warcraft 3, muligens litt GTA4 når det kommer, men trenger ikke ta det med i beregningene nå. Kan spille på low quality, så trenger ikke noe fancy skjermkort. Harddisk plass ønsker jeg litt av, rundt 100GB om mulig, men trenger ikke så mye. Skjerm kan jeg forsåvidt gå ned til 14", men helst ikke mindre. Må være litt liten og kompakt, og ikke se ut som en murstein for å si det sånn. Omtrent 10.000 kr Stillegående Så lett som mulig God batteritid Mulig til å spille strategispill a là Warcraft 1GB minne Rundt 100GB harddisk WLAN Min. 14" skjerm Kan ikke noe særlig om bærbare, så alle tips og forslag vil bli satt pris på. Endret 2. juni 2007 av eiriksen Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Viktige ting å huske på med kjøp av laptop for litt gaming: 1- Dedikert skjermkort 2- Dedikert skjermkort 3- Dedikert skjermkort. 4- Ikke Celeron-prosessor. Aller helst Intel Core 2 Duo prosessor. Det er noe av det beste du får for tiden. støysvak, sparsom på batteribruk. 5- minimum 5400rpm på harddisken. 6 -God batteritid til rundt 10k er vel stort sett bare å glemme. Hvis du får tak i laptop med 8 eller 9 cellers batteri, får du "bra batterikapasitet". 7- XP Home eller PRO for spilling. Andre ting med laptop som er kjekk å ha med: - Innebygd kamera i fronten - Innebygd minnekortleser for digital kamera - Bluetooth. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå