Programvare Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg vedder på at ingen av dem har hørt om diskusjon.no Fra spøk til revolver. Jeg synes at det er ganske spennende, tenk å kanskje ikke vite noe som helst om omverdenen. Klær, storbyer, teknologi... Ganske utrolig å tenke på Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg blir veldig fasinert av tanken på å få kontakt med en stamme som aldri har sett eller vært i kontakt med resten av verden. Det blir et dilemma, da. Skal vi la dem leve sitt liv i jungelen eller vise dem dagens verden? - Har de rett på å få vite om og se alt de ikke har sett, eller skal vi isoloere dem? 8772350[/snapback] Nå var det jo de som plutselig hadde dukket opp i en landsby, og tatt kontakt. Det spekuleres også på om de visste om "oss/de", men holdt seg hemmelige... Jeg syntes ivvertfall at de skal få være i fred, med mindre de selv vil noe annet. Lenke til kommentar
reds Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Så klart, det vil være interessant å se deres kultur, språk og tradisjoner. På den annen side, har de godt av å se den moderne verden? Lenke til kommentar
reppysølv Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Vi skulle gidd dem cheeseburgere og cola.. d hadde de sikkert blitt glad for Så slipper de å spise dyr og blar å kanskje mennesker Endret 3. juni 2007 av Repuls3d Lenke til kommentar
kalli Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Fy søren så stilig! Tenk hvordan det er for de da! Hvis de plutselig kommer til storbyen f.eks. De kommer jo til å bli helt forvirra over hvor langt verden egentlig har kommet, mens de har levd som urfolk! Men en ting som er litt rart er jo... Har de ikke hørt\sett fly og helikoptere fly over dem da? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hvor faen ble det av myten om at jungelfolk var store, sterke, barbariske og generelt manlige? De der så ut som en familie på flukt fra slummen i Brazil 8770169[/snapback] De ser jo sterke ut de her, markerte mage-muskler å greier. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det blir et dilemma, da. Skal vi la dem leve sitt liv i jungelen eller vise dem dagens verden? 8772350[/snapback] Det er standard prosedyre å la de forbli isolert, mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Vi skulle gidd dem cheeseburgere og cola.. d hadde de sikkert blitt glad for Så slipper de å spise dyr og blar å kanskje mennesker 8775440[/snapback] Hva er cheesburgere laget av da? Lenke til kommentar
reds Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er standard prosedyre å la de forbli isolert, mener jeg å huske. 8776114[/snapback] Da blir man sittende med et etisk dilemma - overkjører vi deres rettigheter ved å holde dem isolert fra resten av verden? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 La oss sende Oddgeir Bruaset nedover og se hva han finner ut. Det kunne blitt et bra program det. Dette er smått utrolig, spennende og interessant. Det er nå litt godt at det fortsatt er mulig å leve isolert på denne kloden, selv om vi har blitt aldri så globalisert. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det er standard prosedyre å la de forbli isolert, mener jeg å huske. 8776114[/snapback] Da blir man sittende med et etisk dilemma - overkjører vi deres rettigheter ved å holde dem isolert fra resten av verden? 8776384[/snapback] Nei? Man overkjører ingenting ved å la dem forbli isolert, vi bygger ikke akkurat en mur rundt dem. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Vi skulle gidd dem cheeseburgere og cola.. d hadde de sikkert blitt glad for Så slipper de å spise dyr og blar å kanskje mennesker 8775440[/snapback] Hva er cheesburgere laget av da? 8776325[/snapback] Ost? Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Men en ting som er litt rart er jo... Har de ikke hørt\sett fly og helikoptere fly over dem da? 8775762[/snapback] De trodde vel det var store skumle fugler. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 "The Others" OoOooooOOOooO 8773828[/snapback] :!: Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg lurer hva de har i IQ... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg lurer hva de har i IQ... 8778620[/snapback] Når det gjelder overlevelses-IQ tenker jeg de slår oss alle. Det er liksom ikke så interessant å kunne forklare hvilken figur som er den naturlige fortsettelsen på en etablert serie, når det som holder liv i deg er kunnskap om "hvilket dyr som dukker opp etter at du har hørt denne lyden". IQ-tester er kulturelt betinget. I et samfunn der boklig lærdom ikke har noen plass, er det dårlige rektrutteringsmuligheter for MENSA. (Eller er det Mesta de heter nå?) Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Noen her spurte om fly og sånn og jeg trour nemligens at de trudde det var snakk om onde åneder jeg ser'u. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Syns dette er en fin ting. Slik burde verden være også. Verdens bæreevne er beregnet fram til 2050, da vil det på en eller annen måte slenge befolkningen helt ned til 0, eller få til et minimalt antall, for eksempel som følge av pandemi. Selvfølgelig er jeg glad for kunnskapen, tekonologien vi har idag, men det er ikke rett, det er heller ikke slik naturen skal være, det ser man tydlig på klima endringer og forskjeller den dag idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå