Gå til innhold

Hjelp med kjøp av gamingmus.

Anbefalte innlegg

Jeg har sett _mange_ som har postet om dette, men jeg har en Logitech G5. Jeg blir fullstendig gal av det forbanna scrollhjulet. Hva er vitsen med ett såkalt "tilt" hjul? Er det for at den som bruker det skal tilte? Man må jo ta i enorme krefter når man skal trykke ned scrollhjulet, og i tillegg så går scrollhjulet enten to "hakk" eller ingen. Den mangler også en tommelknapp.

Jeg er ute etter en gamingmus som ikke er G5 eller Razer (hater ergonomien, hvis det kan kalles det)

Har sett på MX 518. Er den noe god?

EDIT: Har i tillegg sett G5 2007 Edition. Har den fikset feilene til G5?

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MX 518 er en meget god mus,du blir ikke skuffet av den det kan jeg nærmest garantere. :thumbup:

Har den selv og spiller mye med den i CS:S,1600DPi er mer enn nok,jeg spiller med min på 700DPi faktisk.

God ergonomi,2 knapper på siden,godt scrollhjul og trenger ikke å ta i for å trykke ned midterste knapp.

Ganske billig er den også. :thumbup:

Endret av naits81
Lenke til kommentar

Skjekk ut MS habu :)

Razer sin innmat, og Microsoft sin Intellipoint (?) sin ergonomi :)

Har 2 knapper på siden (utskiftbare etter behov) og ingen tilt på scrollen :)

Har denne selv og eg meget fornøyd :)

Edit: hut deg vekk leif!..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

MX518 suger! mener jeg... hadde den, så kjøpte jeg Razer Deathadder, statsen i CS raste oppover... lettere knapper og raskere respons, MX518 sklir fort og gjør det lett for enn gamer å starte å spraye uten vilje... om du ikke er ute etter Razer mus, er du ikke ute etter MX518

Lenke til kommentar

Takker for svar, men Svennien, du burde lese første post. (grunnleggende. Var heller ikke ute etter "ditt er mye bedre enn datt" innlegg, men litt mer seriøse innlegg med argumenter og ikke bare dumme påstander)

Iallefall, da vurderer jeg kanskje Habu (selvom den har unødvendig "fancy" lys)

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Takker for svar, men Svennien, du burde lese første post. (grunnleggende. Var heller ikke ute etter "ditt er mye bedre enn datt" innlegg, men litt mer seriøse innlegg med argumenter og ikke bare dumme påstander)

Iallefall, da vurderer jeg kanskje Habu (selvom den har unødvendig "fancy" lys)

8767307[/snapback]

Lysene slåes av ved hjelp av 2 museklikk i driverprogrammet :)

Lenke til kommentar

Anbefaler Razer DeathAdder.

Vet du ikke ville ha Razer-mus, men denne har en annen ergonomi. Basert på Microsoft/Razer Habu, som er basert på Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0.

IntelliMouse -> Habu -> DeathAdder

(Ca.) Samme form, bare spesifikasjonene som skiller, hvor IntelliMouse er "dårligst" (vil ikke anbefale denne som gaming-mus) og DeathAdder er "best".

I en el-butikk er sjansene store for at du finner én av disse tre (DeathAdder blir sjelden) til prøving, liker du ergonomien, liker du de andre to òg.

Ellers har du Logitech å velge mellom, men da går u gjerne ned spsifikasjonsmessig fra G5. MX518 har ingen "tilt" (skjønte ikke helt hva du mente der) vil jeg si. Har heller ikke opplevd at scrollehjulet tar to "hakk".

Kan ikke si mere om G5 2007 edition enn det som allerede er sagt, vet ikke mer jeg heller.

Lenke til kommentar
Jeg har sett _mange_ som har postet om dette, men jeg har en Logitech G5. Jeg blir fullstendig gal av det forbanna scrollhjulet. Hva er vitsen med ett såkalt "tilt" hjul? Er det for at den som bruker det skal tilte? Man må jo ta i enorme krefter når man skal trykke ned scrollhjulet, og i tillegg så går scrollhjulet enten to "hakk" eller ingen. Den mangler også en tommelknapp.

Jeg er ute etter en gamingmus som ikke er G5 eller Razer (hater ergonomien, hvis det kan kalles det)

Har sett på MX 518. Er den noe god?

EDIT: Har i tillegg sett G5 2007 Edition. Har den fikset feilene til G5?

8766534[/snapback]

518 har jo akkurat lik ergonomi som g5 ;D

Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt MX518 i snart 2 år? Selv dama har akseptert den. Skjønner ikke hvorfor de fjernet ene tommelknappen på G5. Sidescroll greiene har jeg på et microsoft elite desktop eller noe. Det ble brukt i omtrent 1 uke. (Lang leveringstid på Mx518..) Helt ubrukelig til FPS, samt idiotisk "nonclick"mousewheel. Dessuten var det gjort å scrolle uansett.

Jeg vil ha tommelknapper, jeg vil ha "hakk" når jeg skal "scrolle".

Skulle musen min bli ødelagt hadde jeg kanskje vurdert G5 2007 E., men jeg er redd for at jeg hadde endt opp med samme som jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...