Gå til innhold

Er virkelig voldelige dataspill roten til alt ondt?

Anbefalte innlegg

Det der med han gubben i radion som var bekymra.. han har egentlig et slags poeng der.. det er altfor lite folk i norge.. defor det aldri blir utbygd noenting her noengang.. f.eks veiene her i norge suger jo en feit en (bor i Øyer i Oppland, der det døyr en bilist i måneden nesten..  :roll:  )

Problemet er heller for mykje pengar. På den tida Noreg bygde dei store prosjekta Bergenssbana, Dovrebana og telenettet så var vi berre halvparten så mange som vi er nå. Samtidig var Noreg eit av dei fattigste landa i Europa. Men så var lønnsnivået eit heilt anna og.

Men mitt poeng er altså: kvifor avle fleire nordmenn når vi kan avlaste pressområde i verda ved å importere folk derifrå? Eg trur ikkje verda blir ein betre plass med fleire nordmenn. Eg trur ikkje verda blir ein betre plass med fleire folk i det heile.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, nei og atter nei, jeg er møkka lei av å høre at Dataspill er roten til alt ondt, hvis folk ikke kans skille mellom virkeligheten og et dataspill så bør de få hjelp før de gjør noe dumt. Det har alltid vært noen i verden som lider av psykiske problemer, og oppveksten deres gjenspeiler hvordan de blir som mennesker... klart noen er mere mottakelig for vold gjennom media og data enn andre, ett eksempel er jo for noen år siden, da noen få individer trodde de syv søstre dreide seg om en ekte familie og samfunn. Men norge er jo kjent for å generalisere, helst skal alle lide for at noen få ikke er normal... Det sier jo seg selv hvordan landet er når voldtektsmenn og pedofile får lavere straff enn falskmyntere og smuglere...

Konklusjonen er at hvis voldelige dataspill skal forbys, så må all voldelig "underholdning", bla.a filmer, og kampsport, forbys, og det er det bare å glemme!! TAKK!!! :evil:

Lenke til kommentar

Det er ikke voldelige dataspill som er roten til alt ondt i mennesket. Det er grådighet. Det gjelder ikke bare penger, men rikdom generelt, olje, flotte biler, dyr parfyme, stort hus, klasse. De aller fleste av oss har følt grådigheten gripe tak noen ganger (eller mange) i livet, og det kan gjøre hvem som helst til et ondt menneske.

At kongen sitter der og snakker om temaet dataspill som om han har noe erfaring med det er litt patetisk, med all respekt å melde. Kanskje han burde snakke om seiling istedet, det har han ihvertfall noe peil på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...