chokke Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Ja, emnefeltet var litt kort . Uansett, kan høytalere skades av for dyp bass/lys diskant dersom lyden er på et normalt nivå, og hvor høyt opp tåler de iforhold til et variert lydbilde, om dere skjønner? La oss si atj eg spiller musikk som er på et normalt nivå for en ungdom (altså litt høyere enn normalt ). Hvordan hadde høytalern og alt det hatt det ifhorhold hvis jeg hadde spilt mye lysere, og jevn, tone/mørkere, og jevn, tone? Og la oss si jeg skrur opp musikken veldig høyt. Vil høytalerne ha det verre om jeg setter en lys og jevn tone til dette nivået, eller ingen forskjell? Jeg er ganske usikker om dette er posta riktig, for det gjelder PC-høytalerne mine, så tenkte det kanskje er slik for alle høytalere. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Er forskjellig fra høyttaler til høyttaler vil jeg tro. Men, både øret og høyttaleren vil vel dra mer skade av høye frekvenser (høye toner) en lave frekvenser (mørke toner). Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Men vil jeg eller høytalern ryke først? Generelt sett. Sett at jeg sitter i midten av surroundsystemet og setter på 4000-5000 hz og lyden stilles deretter. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Dette kommer veldig an på høyttaleren. Men jeg vil tro at som regel vil øret ditt ta skade før diskanten, mens når det gjelder bass vil høyttaleren ta skade først. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Som Skag1 sier, veldig avhengig av høyttaleren. I mitt oppsett, regner jeg med øret ryker fortere en høyttaleren. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Vanlig surroundsystem fra logitech da? :O Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Vil tro diskanten på de kan skade hørselen din ja. Skal ikke så veldig mye til for å skade hørsel når det gjelder høye frekvenser ved høyt volum, og av erfaring vet jeg at små, relativt "pinglete" diskanter kan lage jævelig høye lyder Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hva er et vanlig surround system fra Logitech? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 På et surroundsystem fra logitech aka. PC-anlegg, så er det nok subben som ryker først vil jeg tro, men stalittene på de dyrere settene kan spille ubehagelig høyt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Høyttalerer har en vis båndbredde de klarer å spille. Så de klarer ikke å spille de dypeste/lyseste tonene uansett. Og hvis du hører høye/lyse toner høyt skader du ørene dine mere enn høyttalerene, hvertfall når det kommer fra et pc sett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå