klilleng Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er jo egentlig genialt. Arrangere noen møter hist og pist, så vet man hvor man har pøbelen, og at de er engasjert med noe nytteløst bråk fremfor å finne på virkelig faenskap. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Og de får lov til å demonstrere men blir helt urimelig å skulle gjøre det hvor som helst. Prøv E6 i rushet så ser du hvor populært det er... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Og de får lov til å demonstrere men blir helt urimelig å skulle gjøre det hvor som helst. Prøv E6 i rushet så ser du hvor populært det er... 8804699[/snapback] Hvis det er noe som er "galt" med E6 elns, kan da det å demonstrere på E6 i rushtiden være nødvendig... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vell da er nok vi grunnleggende uenig her da jeg ikke mener at noen få skal få ødelegge ved å demonstrere ett spesielt sted når det ikke har noen hensikt i forhold til et annet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Da får vi bare være uenige da Noen må jo det å. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Slemme, onde G8 blir enige om å halvere utslipp innen 2050. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Slemme, onde G8 blir enige om å halvere utslipp innen 2050. 8805421[/snapback] Nei uff! Da må vi gå over til grønnere industri Pokker ta, jeg som likte kullosen og smogen i byene! *demonstrere* Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nei uff! Da må vi gå over til grønnere industri Pokker ta, jeg som likte kullosen og smogen i byene! *demonstrere* 8805459[/snapback] Ja... Sikkert Bush sin feil alt sammen... Sikkert en god unskyldning for å kaste litt stein for noen! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nei uff! Da må vi gå over til grønnere industri Pokker ta, jeg som likte kullosen og smogen i byene! *demonstrere* 8805459[/snapback] Ja... Sikkert Bush sin feil alt sammen... Sikkert en god unskyldning for å kaste litt stein for noen! 8805682[/snapback] Klart det er Bush sin feil, hvem andre? Paven? Alt er Bush sin feil her i verden, til og med det som ikke har med Bush å gjøre, hverken direkte eller indirekte... Og nei, jeg liker ikke Bush, han er en stor dott i mine øyne som kaster bort pengene til amerikanere som trenger det til annet enn krig. Dessuten bruker han bare lånte og fiktive penger som skaper ubalanse i verdensøkonomien, men det er en annen diskusjon Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hva er formålet med møtet? Burde ikke f.eks. Kina vært med der? Endret 7. juni 2007 av Pricks Lenke til kommentar
fredrico19 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er noe jeg ikke skjønner. de er imot globalisering og imot at G8 landene stenger andre land ute? samtidig?! En av målene med globalisering er jo at man skal øke handelen mellom alle land, også u-landene. så dermed gir det ikke mening for meg hvorfor de kan være både for og imot globalisering på en gang. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Slemme, onde G8 blir enige om å halvere utslipp innen 2050. 8805421[/snapback] Tull. Lenke til kommentar
Chao Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hva faen er greia med G8? - At de største industrinasjonene skal rotte seg sammen og skape monopol? O_o Og hva i helvete er bra med dette utenom teknologiske fremskritt? - For meg høres det ut som om vi småtasser skal slenge oss sammen... ...vi lar ikke største barna få enerett på lekeplassen, enig? Nå har jo ikke jeg orka å sette meg inn i dette, så dette er en slags førsteintrykksfordomm... Jehh! Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Slemme, onde G8 blir enige om å halvere utslipp innen 2050. 8805421[/snapback] Tull. 8808589[/snapback] Hva er tull? Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 G8 gjør sikkert mange fornuftige ting, men det er ikke til å komme utenom at kritikerne har et poeng i at organisasjonen er udemokratisk. Det blir som om de 8 rikeste personene i norge skulle få et eget maktorgan ved siden av stortinget til å bestemme en del av politikken her i norge. Røkke , Gjelsten , Fredriksen , Rimi-Hagen og Stordalen osv skulle få bestemme sine egne rammebetingelser her i norge uavhengig av hva alle vi andre måtte mene. Jeg er forøvrig imot all bruk av vold i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Blir vell heller som om disse skulle gå sammen for å se hva de kunne gjøre anderledes. De har jo ikke fått noen fullmakter utover de de selv har som egne land Lenke til kommentar
Chao Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Blir vell heller som om disse skulle gå sammen for å se hva de kunne gjøre anderledes. De har jo ikke fått noen fullmakter utover de de selv har som egne land 8810782[/snapback] Sikker? Industrien trenger vell ikke være offentlig eiendom... ...så de kan derfor eie i utlandet som feks Norge :/ Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 lol :!: den luftballong greia var jævli bra... Blir bare mer og mer desperate de der demonstrantene. Selv om jeg ikke er enige med demonstrantene og deres menigner, og mener de har misfortått hele opplegget rundt G8, så støtter jeg fremdeles deres rett til å ytre sine meninger og ha fredlige demonstrasjoner, siden det er et av de grunnlegende prinsippene ved et demokrati og må være tilltat for at det skal fungere helt ut , men de der som prøver å forsjere hindringene og sloss med politiet har jeg ikke mye til overs for. Selv om vi har ytringsfrihet og demonstrasjonsrett så har vi ikke rett til å bryte loven. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det kostet visstnok 100 millioner kroner å gjerde inn området rundt byen der G8 ble holdt. (+ 100 millioner til for politi/vakthold) I tillegg kommer hotel og bevertning. En bør kanskje ikke måle evt. nytteverdi av G8 opp mot penger, men trenger man egentlig slike gigant-arrangement for å snakke sammen over landegrensene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå