ADT Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Heisann! Jeg har tenkt til å kjøpe denne recieveren: Denon AVR-2307 Og har ikke snøring på hvordan jeg skal koble HTPC'en min til denne for at jeg skal kunne spille på hjemmekinoanlegget mitt med 5.1 lyd... Hva slags lydkort anbefaler dere, hva slags kabler trenger jeg, og hvordan kobler jeg det hele sammen?? Setter pris på alle svar Edit: Har sett på dette kortet: Crative X-Fi Xtreme Gamer Endret 2. juni 2007 av ADT Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Du trenger en SPDIF kabel, og en hvis hovedkorte ditt har lydkort og støtter SPDIF ut trenger du bare en bracket. Du trenger ikke noe lydkort for å dekode lyden, det fikser forsterkeren. Selv har jeg Denon 2105 koblet til min HTPC på den måten og den tar DolbyDigital, DTS..osv osv.. Hvis du ikke har onboard lydkort med spdif så sørg for at korte du kjøper har det. Så setter du opp i lydkortdriverne at lyden skal sende ut digitalt via spdif med passthrough. AKIRA Lenke til kommentar
ADT Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 En sånn liten svart plugg som sender optisk lydsignal? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 S/PDIF via optisk kabel funker ja. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Evt. en digital coax kabel... (Hvis du skal bruke et Soundblaster kort trenger du en slik for å få digital output: http://www.soundblaster.com/products/produ...16&product=1780 ) Endret 2. juni 2007 av Vice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå