Gå til innhold

Brukt.Hva skal jeg velge. NV-GS200 eller NV-GS75 ?

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe meg et brukt videokamera og lurer på hvor mye jeg får for pengene.

Ja! og så har jeg til og med noe krav:

1. mulighet for ekstern mic.

2. 3 CCD brikke eller tilsvarende kvalitet

3. God oppløsning

4. Lett/lite

5. Gjerne analog inn for å ta opp mine Hi8 videoer (dette er langt fra must)

og selvsagt mini DV

Vet ikke hvem av disse som er best for meg. Men jeg vurderer et NV-GS75 til 4000,-

og et NV-GS200 til 4900,-

Til det førstnevnte følger det mic og ekstra batteri med til tross for at jeg flere steder har lest at det ikke er mulighet for ekstern mic.

Er forøvrig på jakt etter det gode NV-GS300 for det har jo det NV-GS320 sluttet med, nemlig mulighet for ekstern mic. Er dere sikre på at det ikke går an å bruke en panasonic mic ?

Endret av Robblo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående oppløsning, så er den den samme på alle mini-DV kamera da tv oppløsning er en fast oppløsning. Det hadde vært tull å utstyre et DV kamera med høyere oppløsning da TV systemet ikke støtter det. Oppløsningen er 720x575 piksler på alle videokamera i dag.

MEN unntaket er HDV, men det er et separat system som krever HDV funksjonalitet i alle ledd. Og da er både TV og kamera en del dyrere.

GS200 er vel det kameraet som gir deg mest for pengene av disse to modellene. Men med tanke på at du får nye videokamera til samme pris, så syntes jeg det var grådig dyrt. GS230 har 3CCD og mikrofoninngang. Men det mangler Leica-lisensiert optikk og optisk bildestabilisator. Pris ligger på 4-4500 kroner.

GS320 har ingen mulighet for ekstern mikrofon så vidt jeg vet, selv ikke med Panasonic mikrofon. Trist, men de prøver vel å dytte brukerne over på GS500?

Lenke til kommentar

Hei igjen

Nå er jeg forvirret.

På panasonic sine nettsider står det under accesories til NV-GS320 en VW-VMS2 stereo mic.

Funker den eller funker den ikke med 320 modellen.

Ja! jeg vet det også står at den ikke har mic inngang.

Går lyden gjennom mic skoen eller rett gjennom løse luften ? Merkelige greier dette.

Om den gjør det er valget veldig enkelt for meg. gå for en NV-GS320.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...