Gå til innhold

AMD XP2400 vs T-Bird 1400Ghz

Øsse

Anbefalte innlegg

Det sies at XP CPUene produserer mindre varme en det gamle athlon modellen. Og jeg lurer på om en Xp2400 ville produsere ca. like mye varme som en T-bird 1400Ghz. jeg har nemlig tenkt å oppgradere og vil gjerne behlode kjølersystemet mitt. BIOS på et A7A266 som jeg har nå kommer temp'en opp i 65 grader på load. noen fra Komplett Data i Bergen sa at dette hovedkortet viser ca. 10 grader for mye. Så min t-Bird ligger på max 55 kan vi si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har også et asus a7a266 hk, og t-birden min på 1,33 ghz ligger også på rundt 65 ved full load:) dåli temperaturmåler!

har en xp 2400+ som ligger på rundt 45 grader med en mye mindre kjøleribbe og mindre vifte.

så kan vel trygt si at xp 2400+ generer mye mindre varme enn en t-bird 1400

Lenke til kommentar
Det sies at XP CPUene produserer mindre varme en det gamle athlon modellen. Og jeg lurer på om en Xp2400 ville produsere ca. like mye varme som en T-bird 1400Ghz. jeg har nemlig tenkt å oppgradere og vil gjerne behlode kjølersystemet mitt. BIOS på et A7A266 som jeg har nå kommer temp'en opp i 65 grader på load. noen fra Komplett Data i Bergen sa at dette hovedkortet viser ca. 10 grader for mye.  Så min t-Bird ligger på max 55 kan vi si.

http://www.sandpile.org/impl/k7.htm

1400 MHz TB: 72 W

2000B MHz TH CPUID=681: 68.3 W (1.65 V)

Når det er sagt så er tallene for 2400+ for den gamle revisjonen av coren og den som selges i dag bruker mindre strøm. Eksempelvis bruker en 2167 Mhz C-stepping like mye varme som 2000B.

Med andre ord lager en XP 2400+ en del mindre varme enn en 1400 MHz T-bird, men så er coren mindre også på TB...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...