Gå til innhold

Ekstrem vannkjøling

Anbefalte innlegg

Skal ha meg vannkjøling nå og planen er å vannkjøle CPU og chipset i første omgang. Etterhvert skal jeg også skaffe meg vannkjøling på GPU og fire RAMsinks til å vannkjøle hk RAM og skjermkort RAM. Alle kjøleblokker er i kobber.

Det som er spesiellt med mitt prosjekt er at jeg vil feste radiatoren utenfor vinduet slik at jeg får kuldegrader på systemet mitt i vinter :smile:

Det jeg er redd for er kondens. Planen min er å spraye "plastdip" på alt av printboards og "kle" cpusokkelen med silikonbasert kjølepasta.. Det jeg er bekymret over er kondens på slangene, vil ikke at det skal dryppe vann ned på komponentene mine :smile: (selv om jeg har dekket de bra til er det alltid en risiko). Er det noen som har noen gode tips til meg? Har tenkt til å isolere slangene, hva skal jeg i såfall bruke? Alle tips mottas med takk

Vannkjølingen vil i første omgang bestå av:

- Swiftec kobberblokk

- Eheim 1048 pumpe

- Eheim vanntank

- Opel radiator :smile:

- Hjemmemekka chipsetblokk

Etterhvert vil jeg oppgradere til:

- DangerDen Maze2 kobberblokk

- DangerDen chipsetblokk

- DangerDen GPU-blokk

- DMWP kobberblokk på skjermkort minne

- DMWP kobberblokk på hovedkort minne

Alle andre tips mottas med takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-28 18:31, maxmhz skrev:

Har du hjemmeside med noen av dine prosjekter?

Hva har du tenkt å gjøre med kjølinga når sommeren kommer? Du kan jo og bruke peltier på alle kjøleblokker!

[ Denne Melding var redigert av: maxmhz på 2001-12-28 18:32 ]

Dette er mitt første store prosjekt, og jeg har en "hjemmeside" med disse prosjektene :smile: http://www.overklokking.no ... Peltier på alle blokkene blir ikke aktuellt før til sommeren nei (hvis det i det hele tatt blir aktuellt)... Om sommeren kan jeg uansett klokke ned og montere vifter på radiatoren min...

Lenke til kommentar

Mener du hvor jeg kjøper delene fra?

Jeg kjøper Eheim pumpa, Swiftec blokka, opel radiatoren, chipsetblokka, slanger og brytere av Kjell Erik.

Eheim vanntank kjøper jeg av oik.. (De får inn DangerDen blokkene om en måneds tid så da kjøper jeg de også derfra...)

RAM blokkene bestiller jeg fra utlandet...

Det er mulig jeg kjøper meg en 600GPH pumpe og 156W Pel-Block fra http://www.leufken.com også :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...