Gå til innhold

Kis skylder meg penger, hvordan få dem betalt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein fyr i klassen min vedda 51 kroner med meg i fjor og han tapte. Han har endo ikkje betalt tilbake. Han dreit seg ut og med å si: "Eg kjøpte ein stol til hytta mi (ikkje sånn hytte på fjellet elns, men ei i eit tre elns) for eit tusen" Kven kjøper ein stol til tusen kroner elns?

Lenke til kommentar

Ein stol for tusen kroner er mykje for meg ja. Er jo berre snart tretten år. Han kunne jo brukt pengane på andre ting óg. Trur ikkje han kjem til å flytte ut enda. :lol:

 

Edit: Veit ikkje kva slags stol han kjøpte, men hadde eg vert han, hadde eg ikkje kjøpt ein stol (unntatt viss den gamle hadde vert ubrukeleg) når eg kunne kjøpt eit spel f.eks.

Endret av Armenosos
Lenke til kommentar

En fyr har skyldt meg 12kr i 2 år nå. Jeg vet han aldri kommer til å betale tilbake og bryr meg heller lite om det. Like morsomt å si hver gang det er snakk om penger "ikke før jeg får de 12 kronene!"

 

Men forøvrig OnTopic: Foreldre! Er han så kjip at han blokker deg på msn og liknende fortjener han lett det der, selv om det kan sees på som "sladrete".

Lenke til kommentar
Men forøvrig OnTopic: Foreldre! Er han så kjip at han blokker deg på msn og liknende fortjener han lett det der, selv om det kan sees på som "sladrete".

8767363[/snapback]

 

Pøh, når du ikke klarer å betale tilbake pengene du skal skylder er det en helt fin måte å gjøre det på. Fra nå av når jeg låner bort penger skal jeg lage gjeldsbrev. :D

Lenke til kommentar

Har erfart at man ikke må låne penger til andre.

 

Noen ganger tar det 10000 år før de gir tilbake.

 

Har vært treg selv, brukte rundt 3mnd for å gi tilbake 30kr til en venn.

 

Men hvis han ikke gidder å gi tilbake ville jeg tatt en snakk med han på tomanns hold.

Lenke til kommentar

Pleier heller ikke å låne bort, annet enn til personer jeg vet sikkert at kommer til å betale tilbake. Er heldigvis ikke noe særlig problem nå da, så låner med andre ord stort sett bort. Men på ungdomskolen etc var det jo værre.

 

Noen er jo stort sett ærlige, men bare veldig sløve, noe som nesten er like kjipt. Gidder ikke gjøre noen en tjeneste, for så å måtte konstant minne dem på at de skylder meg penger.

 

Få han med på en butikk elns, og minn han på det i det han blar opp penger. Pleier å funke.

Lenke til kommentar

Jeg driver og låner ut massevis av penger, og jeg skriver ned alle på den berømte gjeldslista mi (mange folk som vil se den hver dag) som viser hvem som skylder meg penger og hvor lenge de har gjort det.

 

Hvis jeg føler meg lurt (at de åpenbart lyver) av noen, så forteller jeg neste "kunde" at han/hun skal få låne dersom han/hun får den personen som ikke betaler meg tilbake gi tilbake pengene innen neste dag.

 

Funker alltid :)

Endret av Petttersmart
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på han duden jeg deler hybel med, han har skylt meg et par tusen spenn siden i fjor elns.

Jeg har sagt det til han flere ganger, men får bare som svar at jeg skal få den innen en viss tid, jeg har enda ikke fått dem.

For min del har vi begge 1900 hver i depositum på hybelen så jeg er ganske sikker på det ordner seg ved at jeg får hans depositum, men alikavell satans plagsomt når fyren sier "du skal få dem innen en måned" og sier en mnd senere "jeg har ikke så mye penger akuratt nå".

Han har råd til å fylle kjøleskapet med øl hver forbanna helg, men å betale meg, nei det er ikke snakk om.

OMG, jeg skal slutte å skrive nå, merker jeg blir bare mer og mer irritert etterhvert som jeg skriver.

Lenke til kommentar
Jeg gidder sjelden å låne bort, med mindre det er viktig, og hvis det er gode kompiser som jeg veit gir tilbake.

8768915[/snapback]

 

Tror ikke han trenger noen jevla pep-talk, eh?

 

Seriøst, hvis han er 'venn' av deg, så bare bli med hjem, ta med metallica albumet uten at han vet, så ser du nok hva som skjer :).

Lenke til kommentar
Kis skylder meg penger

i og med at han aldri han betegnet han som skylder han penger som en "venn" tviler jeg på at han faktisk er venner med han. høres mer ut som om en random i klassen har utnyttet han :hmm: sånne folk er det vanskelig å få penger ut av.

 

edit: OMG visste ikke at klokka var så mye :D god natt

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...