Romy Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hei dette er noen av mine første bilder jeg tok noen gang med min egen digital kamera. Hva synes dere? Bildene tatt fra balkongen fra Oslo / Iladalen Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Bilde 4 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Hva slags kamera bruker du? Regner med at det er et kompaktkamera, men tror likevel du hadde tjent på å ta flere eksponeringer med ulike EV (exposure value), og deretter satt det sammen som et HDR-bilde i photoshop Finnes mye lesestoff om HDR (high dynamic range) på nettet, så det er bare å google Lykke til! Bildene var jo ellers helt greie, men på bilde fire ville jeg holdt kameraet rett! Og jeg ville kanskje kjøpt et lite stativ (fåes på alle fotobutikker, til under hundrelappen). Ser ut som noen av bildene er preget av en litt ustø hånd Endret 2. juni 2007 av Strupstad Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Ifølge EXIF brukes det et Coolpix L6... Bildene er ikke så værst for et kompaktkamera, men du kan gjerne bruke litt mer tid på komposisjonen. Samtlige bilder har skjev horisont, på bilde 4 går jeg ut ifra at det er tilsiktet Lenke til kommentar
Romy Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Takk for svarene bruker nikon coolpix ja.. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Syntes bilde nr 3 var utrolig fint! Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg likte bilde fire veldig godt, men jeg syns det er synd det er skrått. Bilde 3 synes jeg hadde alt for mye bevegelsesuskarphet. Uansett var himmelen på bilde 1 veldig fin Bilde 2: Pass på horisonten din. Med mindre annet er hensikten skal bildet være rett i forhold til virkeligheten. Forstyrrende ting oppe i venstre hjørne. Lenke til kommentar
Romy Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Takker og bukker for tilbakemeldinger... Ha en fin kveld Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Likte bilde 4 best, med tanke på komposisjon, vinkel og skarphet. Bilde tre ble nok desverre en liten tanke uskarpt. Bra jobba.. Wiken.. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Fine bilder, spesielt med tanke på at det er kompaktkamera Lenke til kommentar
Romy Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Takk. Skal prøve å få tatt flere bilder, bare venter på ny kamera nå jeg. Som også er kompaktkamera. Skal prøve å få tatt bedre bilder da. Takk for gode tilbakemeldinger. @steffenz kul sig:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå