Gå til innhold

Nybegynner, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags kamera bruker du?

Regner med at det er et kompaktkamera, men tror likevel du hadde tjent på å ta flere eksponeringer med ulike EV (exposure value), og deretter satt det sammen som et HDR-bilde i photoshop :)

Finnes mye lesestoff om HDR (high dynamic range) på nettet, så det er bare å google :)

Lykke til!

Bildene var jo ellers helt greie, men på bilde fire ville jeg holdt kameraet rett!

Og jeg ville kanskje kjøpt et lite stativ (fåes på alle fotobutikker, til under hundrelappen). Ser ut som noen av bildene er preget av en litt ustø hånd ;)

Endret av Strupstad
Lenke til kommentar

Jeg likte bilde fire veldig godt, men jeg syns det er synd det er skrått. Bilde 3 synes jeg hadde alt for mye bevegelsesuskarphet. Uansett var himmelen på bilde 1 veldig fin

Bilde 2: Pass på horisonten din. Med mindre annet er hensikten skal bildet være rett i forhold til virkeligheten. Forstyrrende ting oppe i venstre hjørne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Likte bilde 4 best, med tanke på komposisjon, vinkel og skarphet. Bilde tre ble nok desverre en liten tanke uskarpt. Bra jobba..:)

Wiken..:)

Lenke til kommentar

Takk. Skal prøve å få tatt flere bilder, bare venter på ny kamera nå jeg. Som også er kompaktkamera. Skal prøve å få tatt bedre bilder da.

Takk for gode tilbakemeldinger.

@steffenz kul sig:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...